اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌‏الله خسروشاهی

سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه دماوند آغاز شد

خبرگزاری فارس: آیین آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند با حضور آیت‌‏الله خسروشاهی برگزار شد.

سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه دماوند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این مراسم ظهر امروز با شرکت رئیس مرکز حوزه‌‏های علمیه استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند، امام جمعه دماوند، دادستان، بخشدار مرکزی و فرمانده نیروی انتظامی دماوند در محل این حوزه علمیه برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم جایگاه روحانیت را در تاریخ ایران اسلامی جایگاه ویژه و رفیعی دانست و اظهار داشت: این نهاد مقدس سه کارکرد اساسی را داشته که می‏توان آنها را بیان کرد.

علی‏رضا قاسمی‌‏فرزاد افزود: علما و روحانیان در تمام شئون اجتماعی و زندگی مردم با رفتار و گفتار خود و با تلاش‏ها و مجاهدت‏هایی که در این راه داشتند، به حفظ اصالت دین پرداختند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه در مبارزه با انحراف در دین و مبارزه با استکبار به عنوان یک اصل، نقش اساسی و بی‏‌بدیلی را ایفا کرده است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: تعداد شهدایی که جامعه روحانیت به نظام و انقلاب تقدیم کرده نسبت به جمعیت آن درصد بالا و درخشانی بوده و این نشان‏دهنده تعهد و دلبستگی این قشر فرهیخته نسبت به آرمان بلندی است که دنبال می‏کنند.

قاسمی‌‏فرزاد خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که جامعه روحانی ما میراث‏‌دار هزار سال تلاش شیعه برای حفظ دین عزیز اسلام و تشیع علوی است و آنچه ما امروز میراث‏دار آن هستیم به عنوان مرجعیت، فقاهت و دروس علمی میراث گران‏بهایی است که باید برای نسل‏های آینده حفظ شود.

فرماندار شهرستان دماوند بزرگ‏ترین خصوصیت روحانیت نزد مردم را اعتماد مردم نسبت به روحانیت ارزیابی و تصریح کرد: زهد و تقوایی که در جامعه روحانی وجود دارد، توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند.

قاسمی‌‏فرزاد بیان کرد: اگر ما شاهد آن هستیم که روحانیت در طول تاریخ منشأ خدمات و خیرات بسیاری شده، این حاصل همین اعتمادی است که مردم به آنان داشتند و دارند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول