اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان خبر داد

کمبود 66 واحد آموزشی برای تک نوبته کردن مدارس بهبهان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان گفت: برای تک نوبته کردن مدارس این شهرستان به 66 واحد آموزشی جدید نیازمندیم.

کمبود 66 واحد آموزشی برای تک نوبته کردن مدارس بهبهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، علی فاکر صبح امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در تالار معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از اعلام برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش و تصویب تحول بنیادی در این سازمان، رویکرد جدیدی در آن شکل گرفته و طرح‌های مختلفی در دست اجرا است که هرکدام قانون و مقررات خاص خود را داشته و نیازمند به امکانات وسیعی است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از جمله جاهایی است که جز با مشارکت مردم امکان اداره آن وجود ندارد، افزود: امروز بیش از گذشته به وجود خیرین نیاز است و اگر خیرین، انجمن اولیا و مربیان، مردم خوب و خیر و توجه بخش‌های دیگر و مختلف شهرستان نبودند، شاید امروز در ابتدایی‌ترین کارهای مدارس نیز مانده بودیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح 3‌-‌3‌‌-6 از مهرماه سال تحصیلی جدید در مدارس اجرا می‌شود، نیازمند ساخت و ساز‌های جدیدی در برخی مدارس هستیم.

وی ادامه داد: برای مثال در شلوغ‌ترین مدرسه ابتدایی شهر، یعنی مدرسه شهید نهایی امسال ثبت‌نام از دانش‌آموزان کلاس اولی صورت نمی‌گیرد زیرا پایه‌های پنجم به پایه ششم رفته و کلاسی برای جای دادن دانش‌آموزان جدید در این مدرسه نداریم.

فاکر با بیان اینکه بالغ بر 66 فضای آموزشی در سطح این شهرستان کمبود داریم، بیان کرد: این میزان نیاز کنونی ما بوده و در سال‌های آینده و با رشد جمعیت به طور قطع این میزان افزایش خواهد کرد و خیرین همیشه در صحنه ما بیش از گذشته، گره کمبودهای ما را باز خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: به لطف تلاش‌های همه دست‌اندرکاران مجمع خیرین مدرسه‌ساز بهبهان، تاکنون کارها به خوبی پیش رفته و امسال نیز تعهد هشت آموزشگاه جدید، چهار نمازخانه، یک درمانگاه تخصصی، قرارداد صلح 20 هزار مترمربع اراضی متعلق به آموزش و پرورش و تعداد بسیار زیادی از اقلام موردنیاز از جمله کولر و آب‌سردکن را داده‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان در خصوص املاک اهدایی از سوی خیرین نیز گفت: 3 باب منزل مسکونی در بهبهان و یک باب منزل مسکونی در تهران به مجمع خیرین مدرسه‌ساز اهدا شده که این منازل به فروش رسیده و درآمد حاصل از آن صرف مدرسه‌سازی می‌شود.

وی در پایان ضمن اشاره به برخی موفقیت‌های دانش‌آموزان بهبهان در میادین علمی کشور خطاب به خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان گفت: هر کس لیاقت خرج سرمایه خود در کارهای خیر را نداشته و به همین دلیل شما جزء برگزیدگان خداوند هستید که من و امثال من باید دست تک تک شما خیرین بزرگ را ببوسیم.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول