اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش

فوتبال کرمانشاه مدیرانی دلسوز و پیگیر می‌خواهد

خبرگزاری فارس: تاثیر مدیران در ورزش و به‌خصوص فوتبال بسیار محسوس است و این مسئله بر اهمیت انتخاب مدیران لایق در فوتبال صحه می‌گذارد، زیرا فوتبال به گفته اهالی این رشته مدیرانی دلسوز و پیگیر می‌خواهد.

فوتبال کرمانشاه مدیرانی دلسوز و پیگیر می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به دلیل اهمیت رشته فوتبال و پرطرفدار بودن آن و با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان کرمانشاه، لزوم شناخت مدیران لایق برای این سمت مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا تاثیراتی که یک مسئول در راس فوتبال می‌تواند داشته باشد، بسیار محسوس خواهد بود.

اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که مدیران در فوتبال انجام می‌دهند، می‌تواند به این رشته رونق ببخشد و یا آن را به جایگاه‌هایی نازل‌تر برساند.

توجه به تیم‌های پایه به‌طور جدی و دقیق، وارد کردن منابع مالی بهتر به فوتبال، همکاری با سازمان‌های مختلف، از جمله آموزش و پرورش برای جذب استعدادهای برتر و ... از اقداماتی است که یک مدیر در فوتبال می‌تواند با انجام آن‌ها سطح فوتبال را به جایگاهی بالاتر ببرد.

فوتبال کرمانشاه نیز با توجه به اقدامات مثبت و کاستی‌هایی که در طول چند سال اخیر وجود داشته، شاهد افت و خیزهایی بوده است.

هر چند که نمی‌توان نوسان‌های فوتبال را به‌طور کامل به مدیران نسبت داد، زیرا تنها مدیر و هیئت فوتبال بر جریان فوتبال و پیشرفت آن موثر نیست و عوامل موثر دیگری بر این مسئله وجود دارد، اما تاثیرگذاری مدیران به حدی است که همیشه انتخاب آن‌ها بسیار اهمیت داشته است.

با توجه به پایان رسیدن دوران چهار ساله مدیریت ریاست فعلی هیئت فوتبال استان کرمانشاه، برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست هیئت فوتبال استان کرمانشاه 6 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

غلامرضا شیروانی، فرزاد مشتکوب، علی محبی، جمشید دانش‌مهر، مراد علی روشنی و فریدون معتمدیان افرادی هستند که خواهان شرکت در انتخابات پیش رو به‌عنوان کاندیدا هستند و برای رسیدن به جایگاه ریاست هیئت فوتبال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

*رئیس هیئت باید دارای لیاقت باشد

سلمان کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص ویژگی‌های فرد مناسب  برای تصدی سمت ریاست هیات فوتبال استان کرمانشاه، اظهار کرد: رئیس هیئت فوتبال در دوره چهار ساله آینده باید کسی باشد که توانایی و لیاقت این سمت را داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه راهیان کرمانشاه افزود: اعضا باید به کسی رای بدهند که بتواند به فوتبال استان برای پیشرفت کمک کند.

کریمی تصریح کرد: کسی که برای ریاست هیئت فوتبال انتخاب می‌شود، باید علاوه بر توانایی و لیاقت، دلسوز فوتبال کرمانشاه نیز باشد.

*لزوم توجه رئیس آینده هیئت به جذب منابع مالی

اهالی ورزش کرمانشاه در چند ساله اخیر همیشه اعلام کرده‌اند که یکی از مشکلات آن‌ها کمبود منابع مالی برای هزینه کردن در ورزش است، به تبع آن فوتبال که دارای جامعه وسیعی از ورزشکاران است در کرمانشاه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

در بعضی از موارد تیم‌ها به‌دلیل نبود منابع مالی از ادامه رقابت در مسابقات انصراف داده‌اند و یا این مشکل باعث شده است که ادامه کار برای آن‌ها مشکل شود.

مدیران آینده فوتبال نیز علاوه بر توجه به مسائلی، مانند توجه جدی به تیم‌های پایه، سرمایه‌گذاری برای گسترش فوتبال و ... باید بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری خصوصی در فوتبال را ایجاد کنند.

*اهمیت تعامل رئیس هیئت آینده با باشگاه‌ها

برای پیشرفت در هر رشته ورزشی تعامل و همکاری از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود، این تعامل و همکاری در ورزش‌های تیمی، مانند فوتبال بیش از سایر ورزش‌ها اهمیت پیدا می‌کند، زیرا اساس این ورزش همکاری است.

به همین منظور رئیس آینده هیئت فوتبال باید با باشگاه‌ها و تیم‌های فوتبال تعامل داشته و از مسائل و مشکلات آن‌ها با خبر باشد.

مدیر عامل باشگاه راهیان کرمانشاه در خصوص لزوم همکاری هیئت‌های فوتبال با باشگاه راهیان کرمانشاه گفت: تا آنجایی که در جریان هستم هیئت‌های فوتبال منابعی در دست نداشته‌اند که به باشگاه کمک کنند، اما اگر وجود داشت کمک می‌کردند.

*لزوم ایجاد بستر مناسب برای وارد کردن نیروی جوان

از آنجایی که فوتبال ما با مشکل بالا بودن سن بازیکنان در سطح باشگاه‌های تراز اول کشور و تیم‌های ملی روبه‌روست ریاست هیئت آینده باید مسئله توجه به جوانان و تیم‌های پایه را مدّ نظر قرار دهد.

فوتبال کشور و به‌ویژه کرمانشاه برای پیشرفت، به برنامه‌ریزی دقیقی برای بازیکن‌سازی و ادامه فعالیت تیم‌های پایه و جوانان نیاز دارد تا بتواند در سال‌های بعد از آن بهره‌برداری مناسب را انجام دهد.

بر همین اساس ریاست آینده هیئت فوتبال استان کرمانشاه باید برنامه‌ریزی‌هایی را برای وارد کردن نیروی جوان به بدنه فوتبال استان داشته باشد.

----------------------------

گزارش: علی حسینی

----------------------------

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول