اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه:

ایمان مادران شهدا با زینب‌کبری(س) پیوند خورده است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: اندیشه و ایمان مادران و همسران شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زینب‌کبری(س) پیوند خورده بود.

ایمان مادران شهدا با زینب‌کبری(س) پیوند خورده است

فرنگیس الماسی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس خدمت همه رزمندگان حماسه‌ساز 8 سال جنگ حق علیه باطل اظهار کرد: دوران 8 سال دفاع مقدس خاطراتی از حضور حماسی بانوان به یادگار گذاشته است.

الماسی با بیان اینکه زنان همدوش مردان در 8 سال دفاع مقدس جانانه نقش آفریدند ادامه داد: زنان در عرصه‌های مختلفی همدوش مردان بودند گاه در عرصه نبرد به صورت مستقیم و گاهی نیز در عرصه‌های امدادگری، پرستاری، پشتیبانی و خدمات‌رسانی حضور و نقش خود را نمایان می‌کردند.

وی افزود: زنان افتخار‌آفرین ایران با اهدای طلا و جواهرات خود بخش عظیمی از بار اقتصادی جنگ را به دوش می‌کشیدند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مادران و همسران مشوقان اصلی مردان برای رفتن به جبهه بودند گفت: در دوران جنگ با آن شرایط سخت زندگی این زنان بودند که مسئولیت تربیت فرزندان و  تامین مایحتاج زندگی را برعهده داشتند و همواره مشوق مردان خود برای حضور در جبهه بودند.

وی ادامه داد: در تاریخ دفاع مقدس داریم مادرانی که وقتی پیکر پسر شهیدش را تقدیمش می‌کردند سربند یا زهرا را از پیشانی پسر شهید باز می‌کرد و آن را بر پیشانی فرزند دیگرش گره می‌زد و او را راهی خط مقدم می‌کرد.

الماسی تصریح کرد: اندیشه و ایمان مادران و همسران شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زینب‌کبری(س) پیوند خورده بود.

وی افزود: بار جنگ بردوش زنانی بود که در مقابل عشق مادری و همسری ایستادگی کردند و یک لحظه ایمان و اعتقاد خود را سست نکردند و  جان عزیزان خود را برای خشنودی پروردگار و امام(ره) تقدیم نظام کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان گفت: امروز نیز در مقابل جنگ نرم این مادران هستند که وظیفه خطیری را در آگاه کردن فرزندان بر‌عهده دارند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول