اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجلس بزرگداشت مادر شهیدان فاطمی امشب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مادر شهیدان فاطمی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار می‌شود.

مجلس بزرگداشت مادر شهیدان فاطمی امشب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم سالگرد درگذشت مادر شهیدان فاطمی امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در خیابان شهیدان فاطمی برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی خواهد کرد و مالکی‌نژاد از ذاکرین اهل‌بیت(ع) به نوحه‌سرایی خواهد پرداخت.

مادر شهیدان فاطمی در کنار همسرش مرحوم علی‌محمد فاطمی فرزندانی انقلابی را تربیت کرد و خود نیز همراه با دیگر مردم به دفاع از انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب برخاست.

وی دارنده نشان ملی ایثار از سوی ریاست جمهوری است و در جریان سفر مقام معظم رهبری به قم در سال 89 روند درمان را‌‌ رها کرد و برای دیدار رهبر معظم انقلاب به قم بازگشت و درخواست او اجابت شد و مقام معظم رهبری با حضور در منزل شهیدان فاطمی با این مادر شهید دیدار کردند.

محمد‌رضا فاطمی از شهدای انقلاب اسلامی یکی از فرزندان این مادر است که به دنبال انجام اقداماتی علیه نظام ستمشاهی، ساواک به وی مظنون و پس از کمین کردن در منزل آنان وی را دستگیر و سپس او را به شهادت رساند.

محمدرضا فاطمی از نابغه‌های زمان خود بود و در 17 سالگی وارد دانشگاه شریف شد و به تحصیل در رشته مکانیک پرداخت و در حالی که تنها سه واحد به پایان تحصیل وی مانده بود توسط ساواک دستگیر و به شهادت رسید.

فرید فاطمی فرزند دیگر این مادر از شهدای دفاع مقدس است که در دانشگاه اهواز در رشته مهندسی شیمی تحصیل می‌کرد و با آغاز جنگ وظیفه انقلابی و اسلامی خود را در دفاع از کیان اسلامی دید و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت. وی در جریان عملیات والفجر هشت به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به دیدار محبوب خود شتافت.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول