اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

خوزستان نگهبان همیشگی ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خوزستان همواره نگهبان ایران اسلامی بوده و به جرئت می‌توان گفت نگهبان انقلاب اسلامی در دنیاست.

خوزستان نگهبان همیشگی ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی عصر امروز در نشست خبری با موضوع یادواره تئا‌تر دفاع مقدس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: اهمیت نقش دفاعی خوزستان بر همه مشهود است و بیشترین تهدید‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق خوزستان بر کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان دین بزرگی بر گردن تمام ایران دارد، تصریح کرد: شایسته است یادواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس در خوزستان برگزار شود چراکه بهترین جایی است که نشان دهنده یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس بوده و در جای جای آن همه مردم جنگ را لمس کرده‌اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به توطئه‌های دشمن پس از جنگ تحمیلی تاکنون در سرتاسر کشور به ویژه خوزستان، گفت: این استان با وجود مردم پاک و دلسوز و علاقه‌مند به نظام، از شر دشمنان و توطئه آنان مصون بوده و آینده روشن آن تضمین شده است.

مروتی در ادامه نقش دانشگاه شهید چمران را در دوران جنگ تحمیلی تعیین کننده دانست و گفت:

در آن دوران همه امکانات و دانشکده‌های مختلف در اختیار جنگ و دفاع مقدس قرار گرفت و هنوز هم آثار جنگ و دفاع بر پیکر این دانشگاه خودنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه دانشکده‌ها و اساتید و کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز درگیر جنگ شدند و قلم‌ها را زمین گذاشته و به عرصه دفاع از میهن خود وارد شدند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به خاطرات خود از سال‌های پایانی جنگ و وضعیت دانشگاه در آن سال‌های پرداخت و گفت: هنگامی که در این دانشگاه پذیرفته شده و وارد شدم، بیش از 500 قبضه توپ جنگی در جای جای آن مستقر بود و شبیه یک محل نظامی و پادگان دفاعی بود.

مروتی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها به دانشگاه شهید چمران به عنوان یکی از مقرهای جنگ رفت و آمد داشتند و مقر شهید چمران در این دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به خون‌هایی که در راه دفاع از میهن در دوران جنگ تحمیلی در این دانشگاه ریخته شده، گفت: اینجا جایی است که باید با وضو وارد آن شد جایی که آموزش و دفاع مقدس با هم تلفیق شدند و اکنون هم شایسته است با برنامه‌های فرهنگی گوشه‌ای از رشادت‌ها و دلاوری‌های دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول