اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسجد امیرالمؤمنین قم

مراسم بزرگداشت مادر شهیدان فاطمی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین سالگرد رحلت فخرالملوک تبریزی مادر شهیدان فاطمی، مراسم بزرگداشت این مادر شهید در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مادر شهیدان فاطمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم که با حضور جمعی از روحانیون و مردم قم برگزار شد، مهم‌ترین ویژگی این بانوی بزرگوار را پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد.

وی با اشاره به زمینه فعالیت انبیای الهی که همان ولایت بر مردم بوده است گفت: در طول تاریخ، جنگ انبیا با طاغوت، بر سر ولایت و حکمیت میان مردم بوده و هر پیامبری که از سوی خداوند مبعوث شده، مردم را به قبول ولایتش دعوت می‌کرده است.

وی در ادامه اذعان کرد: قرآن کریم موضوع تمام این جنگ‌ها را در یک مورد می‌داند و می‌گوید که پیامبران قومشان را به تقوای الهی پیشه کردن و پیروی از خود دعوت می‌کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار کرد: هر کسی که می‌خواهد برای خود دینی برگزیند، باید نسبت به آن دین ایمان داشته باشد.

وی افزود: خداوند در ارتباط با پیروی از پیامبر و قبول ولایت ایشان، به زمان خاصی اشاره ندارد و منظور این نیست که تنها افرادی که در زمان پیامبر زندگی می‌کرده‌اند، ملزم به پذیرش ولایت پیامبر هستند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد:‌ پس از رحلت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان آخرین پیامبر خداوند، جانشینان ایشان که همان امامان معصوم علیهم السلام هستند، معرفی شدند.

اراکی در ادامه مهم‌ترین ویژگی این مادر شهید را پیروی از ولی فقیه دانست و گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه ایمان خود را به وسیله اعتقاد قلبی به ولایت ولی فقیه حفظ کردند و در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود:‌ برای ترویج فرهنگ پذیرش ولایت فقیه در جامعه، باید اقدام به نگارش مسائل مرتبط با این افراد در قالب‌های شعر و داستان کرده و باید شخصیت این افراد برای مردم بازگو شود.

اراکی بیان کرد: این مادر شهید وقتی یکی از پسرانش را فدای انقلاب کرد، اما با این اوصاف باز هم دست از حمایت از انقلاب اسلامی ایران برنداشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در طول هشت سال دفاع مقدس این بانوی بزرگوار دست از حمایت از انقلاب اسلامی ایران برنداشت و با فدا کردن پسر دیگرش رسالت خود را در زمینه حمایت از انقلاب تکمیل کرد.

گفتنی است مادر شهیدان فاطمی نشان ملی ایثار را از سوی رئیس جمهور دریافت کرده بود.

مقام معظم رهبری در سفر به قم با این بانوی بزرگوار دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار چنین بیان داشتند: همین شهادت‌ها پایه‌های جمهوری اسلامی را مستحکم کرد. اگر این جوان‌های امثال فرزند شهید شما، در دوران اختناق جهاد نمی‌کردند، صبر نمی‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد. اگر مادرها، پدرها بی‌صبری می‌کردند، ناراحتی اظهار می‌کردند، دیگران را پشیمان می‌کردند از رفتن این راه، این اتفاق می‌افتاد. این اتفاقی که افتاد دنیا را تکان داد، تشکیل جمهوری اسلامی به برکت همین مجاهدت‌های فرزندان شما است.

فخرالملوک تبریزی در سال 1310 هجری شمسی متولد شد و در کنار مرحوم علی محمد فاطمی به تربیت فرزندانی انقلابی پرداخت و زمینه‌ساز سعادت ایشان شد.

این بانوی انقلابی خود نیز همراه با دیگر مردم به دفاع از انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب برخاست و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وی پس از سال‌ها صبر بر داغ شکنجه‌ها و شهادت حمیدرضا و فرید فاطمی سرانجام به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان مهراد تهران به دیار حق شتافت.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول