اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی:

سرقت ادبی مغایر با کسب روزی حلال است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی گفت: سرقت ادبی و عدم رعایت مالکیت معنوی در برخی آثار پژوهشی با موضوع کسب روزی حلال مغایرت دارد.

سرقت ادبی مغایر با کسب روزی حلال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جواهری دبیر علمی همایش اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی در حاشیه اختتامیه همایش اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی، در پاسخ به خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: از مجموع 303 مقاله دریافتی از استان‌های مختلف کشور در سه محور کسب و کار خانگی، اقتصاد خانواده و کسب روزی حلال و مدیریت اقتصادی خانواده پس از ارزیابی هیئت داوران 11 مقاله برگزیده شد.

وی افزود: ارزیابی و گزینش آثار در دو بخش انجام گرفت؛ در بخش اول با در نظرگیری اصل اصالت‌سنجی یک سوم مقالات رد صلاحیت شد.

جواهری با اظهار تاسف از مشاهده سرقت ادبی در میان آثار همایش تصریح کرد: این همایش در راستای همگامی و قرارگیری در جریان معارف و سیره نبوی و معصومین برای دستیابی به کمال است پس اینجا باید نقطه عطفی برای تحقق این هدف باشد.

وی افزود: در همایشی که شرکت‌کنندگان آن قشر تحصیل کرده و چهره‌های شاخص علمی استان‌ها هستند وجود آثار سرقتی ادبی و کپی‌برداری از پژوهش‌های دیگران تاسف‌بار است.

دبیر علمی این همایش گفت: برگزاری این همایش‌ها باید مسئولیت آفرین باشد تا بتوانیم با استفاده از محاسن نبوی و ولایی در احیاء سیره آنها گام برداشته و مورد رحمت الهی برای توسعه‌های معنوی و مادی قرار گیریم.

وی با اشاره به اهداف مهم برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ خانواده اسلامی از منظر سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع)، تبیین جایگاه اقتصاد خانواده از منظر اسلام از اهداف مهم این همایش است.

جواهری در پایان با قدردانی از برگزیدگان همایش و عوامل اجرایی خواستار استفاده از آموزه‌های همایش در زندگی روزمره افراد شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول