اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

84 مقاله تخصصی به همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 84 مقاله به همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات عرفانی رسیده است.

84 مقاله تخصصی به همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: همایش علمی ، پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات عرفانی به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمّد(ص) حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت در کرمانشاه برگزار می‌شود.

آفتابی از اهداف برگزاری این همایش به تبیین سیمای امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در آیینه ادبیات عرفانی،جمع‌آوری نقد و بررسی آموزه‌های رضوی رضوانی در آیینه ادبیات عرفانی، معرفی عرفان ولایی و دینی ناب در مقابل گرایش‌های آیینی غیر ناب و تبیین نقش ائمه (علیهم‌السلام ) در معرفی عرفان صوفیانه و تصوف عارفانه در حیات طیبه معقول اشاره کرد.

وی الگوسازی و پاسخ به گرایش‌های روحانی انسان‌های معناگرا در مقابله با جاذبیت‌های کاذب مکاتب عرفانی اومانیستی پست مدرن، معرفی عرفان شریعت‌محور امامت منظر در مقابل تصوف طریقت معبر شریعت گذر، معرفی نقش ائمه (علیهم‌السلام) و امام رضا(ع) در تحول و تطور عارفانه و عرفان شاعرانه و موضوع‌یابی و جهت‌دهی به تحقیقات ادبی-عرفانی در زمینه‌های فرهنگ رضوی رضوانی و مبانی ولایی و حیاتی و ایمانی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 82 اثر به دبیرخانه همایش رسیده است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که جوانان ایرانی همواره در علوم تخصصی پیشتاز بوده و هستند.

وی افزود: 90 درصد مقالات توسط افرادی با مدرک تحصیلی در سطوح عالی و دکتری به جشنواره ارسال شده است.

آفتابی با اشاره به اینکه از برنامه‌های جانبی این جشنواره اجرای 130 برنامه در دهه کرامت است، گفت: 3 کتاب تاکنون در استان کرمانشاه پیرامون شخصیت امام رضا(ع) به چاپ رسیده است که به برکت این همایش چهارمین آن نیز در استان به چاپ می‌رسد.

وی زمان برگزاری این همایش را اوایل مهر ماه سال‌جاری و همزمان با دهه کرامت عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول