اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

حمله به ایران موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله نظامی کند، به نابودی خود سرعت می‌بخشد.

حمله به ایران موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در آیین یادواره شهدا و همایش سنگرسازان بی‌سنگر که در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد، اظهار داشت: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج و سایر نیروهای مسلح نقش بسیار ماندگار و فراموش نشدنی داشت و در پیروزی رزمندگان اسلام زمینه‌ساز بودند.

وی افزود: این جهادگران برای نیروهای عمل کننده سنگر می‌ساختند و خود جان‌پناهی نداشتند و زمانی که یک جهادگر زخمی یا شهید می‌شد، نفر دیگر جایگزین آن می‌شد.

عسکری با بیان اینکه جهاد به معنای جنگ نیست و در قرآن هم واژه قتال و هم جهاد داریم، تصریح کرد: قتال به معنای جنگیدن است و جهاد به معنای لغوی به کار گرفتن تمام توان و قابلیت‌ها تا آخرین نفس، نفر و قطره خون است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک جامعه در جهاد موفق نباشد، در قتال هم موفق نمی‌شود، جهاد عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و ... دارد و در تمام این زمینه‌ها اگر جهاد نباشد، آن جامعه در عرصه قتال با دشمن ناکام می‌ماند.

امام جمعه جیرفت گفت: اگر یک جامعه نیازهای اولیه‌اش را نداشته باشد، نمی‌تواند در مقابل قدرت‌ها بایستد.

عسکری اذعان داشت: جامعه‌ای می‌تواند در مقابل قدرت‌ها بایستد که از توانمندی‌های خود با جهاد، کار، کوشش و با سعی و تلاشی که می‌تواند انجام دهد، به میدان بیاورد و اگر جایی نقصانی وجود داشت، خداوند به کسی که تلاش کند، کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: کسانی که تلاش نکنند، از هدایت الهی برخوردار نیستند، خداوند یک ملت تن‌پرور را یاری نمی‌‌کند و تا جهاد ما نباشد از خداوند هدایت نیست.

عسکری با بیان اینکه رزمندگان در دفاع مقدس هر چه داشتند، به میدان آوردند، افزود: در دوران دفاع مقدس جوانانی که تجربه نظامی نداشتند، آنچنان درخشیدند که جنگ دیده‌های دنیا را به زانو در آوردند.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم در مقابل قدرت‌های استکباری بایستیم، باید جهاد جانانه داشته باشیم، ما امروز هیچ حمله نظامی رسمی علیه ایران نداریم، اما باب جهاد باز است و اگر در باب جهاد تلاش کنیم، دشمن را در باز کردن باب قتال و آغاز کردن جنگ در قتال ناامید می‌کنیم.

عسکری تصریح کرد: حضور آمریکا در کشورهای شرق و غرب ایران بهانه‌ای برای داشتن پایگاه‌هایی برای حمله به ایران بود اما ملت ما به گونه‌ای عمل کرده که دشمن جرأت حمله به کشور ما را ندارد.

امام جمعه جیرفت گفت: امام راحل سال‌ها قبل بیان داشت، رژیم صهیونیستی از بین می‌رود و امروز بین این رژیم و متحدش آمریکا اختلاف وجود دارد که رئیس این رژیم اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران کارساز نیست اگر اقدامی نشود، رژیم صهیونیستی نابود می‌شود.

عسکری با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله نظامی کند به نابودی خود سرعت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: اگر این تلاش در تمام عرصه‌ها نبود، دشمن خیلی زود ما را کنار می‌گذاشت.

وی افزود: دین ما تعیین کننده آخرت ما است و جامعه‌ای به بهشت آرزوها راه پیدا می‌کند که اهل جهاد باشد.

عسکری بیان داشت: یک جامعه در پرتو جهاد به استقلال در زمینه‌های مختلف می‌رسد و این جهاد جلوی ضربه‌های دشمن را می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول