اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تقاضای مردم از شهرداری تربت‌حیدریه

نامناسب بودن آسفالت معابر تربت‌حیدریه دردسرساز شده است

خبرگزاری فارس: مردم تربت‌حیدریه نسبت به وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر این شهر گلایه دارند.

نامناسب بودن آسفالت معابر تربت‌حیدریه دردسرساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، نامناسب بودن آسفالت خیابان‌های شهر سبب اعتراض مردم شده است و در این میان نیز با وجود گلایه‌هایی که برخی از شهروندان دارند گفته‌های مسئولان شهرداری تربت‌حیدریه در رابطه با کیفیت آسفالت معابر این شهر شنیدنی و قابل تأمل است.

در ابتدا سراغ شهروندان تربت‌حیدریه می‌رویم که آنان زبان گویای وضعیت آسفالت معابر این شهر باشند.

یکی از شهروندان تربت‌حیدریه که در حال پارک خودرو خود بود با گلایه از وضعیت آسفالت بسیاری از خیابان‌ها اظهار کرد: به عنوان نمونه آسفالت خیابان باهنر که پس از اجرای عملیات فاضلاب مرمت شد به هیچ عنوان کیفیت ندارد.

این شهروند تربت‌حیدریه که خود را علیزاده معرفی می‌کند با گلایه از آسفالت خیابان‌های این شهر می‌گوید: ترمیم‌های سطحی آسفالت فقط اتلاف بودجه است.

گلایه از آسفالت معابر تربت‌حیدریه به همین جا ختم نشد و یکی از کاسب‌های این شهر نزدیک ما می‌شود و نبود زیرسازی مناسب آسفالت را علت فرسودگی و تخریب زودهنگام آن عنوان می‌کند و از شهرداری می‌خواهد با توجه در پیش بودن سردی هوا و بارش‌های پاییزی با جدیت عملیات مرمت آسفالت خیابان‌ها را پیگیری کند.

این گلایه در حالی است که معاونت شهرداری تربت‌حیدریه وضعیت آسفالت‌های خیابان‌های شهر را مطلوب ارزیابی می‌کند.

مرتضی مدرس‌زاده با بیان اینکه هزینه هر مترمربع زیرسازی آسفالت 300 هزار ریال است معتقد است اعتبارات شهرداری محدود است.

وی با اشاره به آسفالت 140 هزار متر مربع از خیابان‌های تربت‌حیدریه ادامه می‌دهد: روکش مجدد خیابان‌ها، لکه‌گیری خیابان‌ها 40 درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است.

مدرس‌زاده این را هم گفت که آسفالت تولید شده برای این شهرستان  12 هزار تن و خرید قیر 600 تن بوده است.

وی در پاسخ به سئوال شهروندان در مورد بلوار باهنر گفت: طول بلوار باهنر پنج هزار متر است که فاز اول آن 1800 متر است که 20 درصد این پروژه پیشرفت داشته و هزینه مرمت فاز اول بلوار باهنر 5 میلیارد تومان است که شامل‌ تخریب، جمع‌آوری آسفالت، اجرای آیلند، احداث فضای سبز و غیره است.

مدرس‌زاده ‌اظهار داشت: کل بودجه برای بازسازی بلوار باهنر 15 میلیارد تومان برای پنج کیلومتر مربع برآورد شده است.

وی با انتقاد از برخی از شهروندان به دلیل تخریب آسفالت خیابان‌ها از طریق رها کردن آب خروجی منازل در معابر، حفاری‌های بدون هماهنگی با شهرداری عنوان کرد و گفت: این اقدامات سبب پائین ‌آمدن ضریب عمر آسفالت می‌شود و لازم است شهروندان و مسئولان مربوطه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی شهردار تربت‌حیدریه در مورد دلایل مرمت سطحی آسفالت مکان‌های حفاری شده و فرسوده افزود: به مرور زمان تمام آسفالت خیابان‌ها مرمت می‌شود و برای نخستین‌بار در تاریخ تربت‌حیدریه دستگاه آسفالت‌تراش خریداری شده است که تراش‌های آسفالت بازیافت می‌شود و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول