به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی خراسانرضوی، ابراهیم صنیعی با بیان اینکه مجموع راههای شریانی استان 2 هزار و 887 کیلومتر است که 2 هزار و 152 کیلومتر از آن نیاز به روکش آسفالت دارد، اظهار کرد: از این میزان یکهزار و 256 کیلومتر در وضعیت بحرانی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه جمع کل راههای آسفالتی استان 11هزار و 781 کیلومتر است، گفت: شبکه راههای شریانی استان خراسانرضوی بیشترین خرابی در شبکه راههای کشور را دارد که این موضوع نشان دهنده ناکافی بودن اعتبارات اختصاص یافته به این موضوع است.
مدیر راهداری ادارهکل راه و شهرسازی خراسانرضوی ادامهداد: از مجموع 2 هزار و 442 کیلومتر راههای آسفالت بینشهری، 2 هزار و 322 کیلومتر معادل 95 درصد نیاز به روکش آسفالت داشته و هزار و 780 کیلومتر نیز در وضعیت بحرانی قرار دارد.
صنیعی ادامه داد: از 6 هزار و 451 کیلومتر راههای آسفالت روستایی نیز 2 هزار و 580 کیلومتر نیاز به روکش آسفالت داشته و هزار و 758 کیلومتر در وضعیت بحرانی است.
وی تصریح کرد: در مجموع به منظور روکش آسفالت محورهای حوزه استحفاظی که در وضعیت بحرانی قرار دارند، اعتباری معادل 7 هزار و 500 میلیارد ریال موردنیاز است.
مدیر راهداری ادارهکل راه و شهرسازی خراسانرضوی با تاکید بر اینکه اساسیترین نیاز راهداری استان، اختصاص و ابلاغ اعتبارات به منظور ترمیم رویه تخریبشده راههای استان است، گفت: با توجه به اینکه مصرفکننده عمده قیر در کشور وزارت راه و شهرسازی است، ضروری است بهمنظور ارتقای وضعیت پروژههای راهداری و راهسازی این محصول استراتژیک، از چرخه بورس خارج شده و عرضه آن به شکل قبل ادامه یابد.
وی با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشینآلات راهداری خواستار تامین اعتبار لازم به منظور نوسازی این ناوگان به صورت ضربتی در بازه زمانی 5 ساله شد.
انتهای پیام/ح30