اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان:

89 درصد راه‌های روستاهای همدان آسفالته هستند

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در حال حاضر 89 درصد از روستاهای استان همدان دارای راه آسفالته هستند.

89 درصد راه‌های روستاهای همدان آسفالته هستند

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه‌های بخش راه روستایی اظهار کرد: استان همدان دارای یک‌هزار و 88 روستاست که در حال حاضر 965 روستای استان دارای راه آسفالته هستند.

وی با بیان اینکه 89 درصد از روستاهای استان دارای راه آسفالته‌اند، افزود: از نظر جمعیتی نیز 98 درصد از جمعیت روستاهای استان همدان دارای راه آسفالته هستند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان داشت: از 721 هزار نفر جمعیت روستایی استان حدود 706 هزار نفر اکنون زیر پوشش راه‌های روستایی آسفالته قرار دارند.

وی با بیان اینکه طول راه‌های روستایی آسفالته استان 2 هزار و 720 کیلومتر است، تصریح کرد: طی سال 90 و شش ماهه نخست سال 91 حدود 195 کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت شده‌اند و حدود 70 کیلومتر نیز در تکمیل مراحل زیرسازی و آماده‌سازی برای آسفالت قرار دارند.

نوروزی با اشاره به اینکه اعتبارات امسال هنوز قطعی نشده است، یادآور شد: در سال گذشته اعتبارات ابلاغی و مصوب شده راه روستایی 16 میلیارد و 900 میلیون تومان از منابع ملی و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از منابع استانی بوده و پروژه‌هایی که انجام شده از محل این منابع صورت گرفته است و بخشی از مطالبات پیمانکاران نیز هنوز باقی مانده که در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم با تأمین اعتبار پرداخت کنیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در نیمه نخست سال جاری عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های ملی ما نزدیک به افتتاح هستند از جمله چهارخطه صالح‌آباد به داشبلاغ در محور همدان ـ سنندج به طول 13 کیلومتر که پیشرفت فیزیکی آن بالای 95 درصد است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: آزادراه ساوه ـ همدان از کیلومتر 123 تقاطع جاده تجرک ـ فامنین تا کیلومتر 175 نزدیک سیلو بعد از پلیس راه همدان به طول 55 کیلومتر عملیات اجرایی مسیر نزدیک به اتمام است و تقاطع دو سر پروژه باقیمانده که پیمانکار آن نیز مشغول به کار است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تحقق برنامه‌های هدف‌گذاری شده در نیمه نخست امسال ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند و بعضی از پروژه‌ها نیز با مقداری تأخیر نسبت به برنامه زمانی قبلی افتتاح می‌شوند.

نوروزی بیان داشت: از جمله پروژه‌هایی که با تأخیر همراه هستند چهارخطه همدان به سنندج قطعه صالح‌آباد به داشبلاغ است و قسمتی از آزادراه که هدف‌گذاری شده بود در هفته دولت کلنگ‌زنی شود که با یک ماه تأخیر آماده می‌شوند.

وی افزود: بخش‌هایی از زیرسازی راه‌آهن نیز که هدف‌گذاری شده بود به روسازی برسد اکنون به روسازی رسیده و عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌ها نیز کلنگ‌زنی شده‌اند و متناسب با اعتبارات ابلاغی سال جاری عملیاتشان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با جذب به موقع اعتبارات و تزریق به پروژه‌ها و پرداخت مطالبات دستیابی به اهداف و برنامه‌های هدف‌گذاری شده در حوزه راه مشکل نیست.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول