اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر طنزپرداز کهگیلویه و بویراحمدی:

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هیچ حمایتی از هنرمندان ندارند

خبرگزاری فارس: یک شاعر طنزپرداز کهگیلویه و بویراحمدی با انتقاد و گلایه از مسئولان فرهنگی این استان گفت: تنها عاملی که من را در این عرصه نگه داشته است عشق به خنداندن مردم است و مسئولان هیچ حمایتی از امثال من ندارند.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هیچ حمایتی از هنرمندان ندارند

موسی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تاکنون در همه 33 سال انقلاب در همه جشن‌ها حاضر بودم و مردم را شاد کردم ولی این کار هیچ ارزشی برای مسئولان ندارد و تنها عشق به خنداندن مردم من را در این کار نگه داشته است.

این شاعر طنزپرداز که به زبان محلی شعر طنز می‌سراید و کارهای او مورد استقبال مردم قرار دارند، افزود: مسئولان فرهنگی در این 33 سال حتی از یک تقدیر خشک و خالی هم دریغ کردند و ما در این راه تنها و غریب هستیم.

وی تاکید کرد: هنر دو جنبه مثبت و منفی دارد که در همه این مدت تلاش کردیم از جنبه مثبت آن برای شاد نگه داشتن مردم و تقویت ارزش‌های اسلامی و ملی و مهم‌تر از آن نکوهش ناهنجاری‌ها و فرهنگ‌های غلط جامعه بهره ببریم.

* مسئولان بدون هیچ حمایتی تنها سانسور اشعار ما را بلد هستند

عباسی ادامه داد: ما در عرصه هنر استان مادری خود تنها یک مهمان هستیم که در برخی مراسم دعوت می‌شویم و شعری می‌خوانیم و بس.

این فوق دیپلم علوم تجربی اضافه کرد: با کمال تاسف باید بگویم که در سکوت مسئولان، زبان لری ما روز به روز تحلیل می‌رود و این یک تهدید بزرگ برای فرهنگ و هویت ماست.

وی از تلاش خود برای تکمیل کتاب واژه‌نامه لری خبر داد و با انتقاد از مسئولان گفت: مسئولان بدون هیچ حمایتی از ما فقط سانسور اشعار ما برایشان مهم است و این کار را خیلی خوب بلد هستند.

عباسی زبان لری را در حال نابودی دانست و پیشنهاد داد: مسئولان در زمینه تقویت، احیا و ترویج زبان لری برنامه‌ریزی کنند و از افراد باتجربه و پیشکسوت استفاده کنند.

این شاعر محلی که در حین اجرای برنامه‌هایش همواره با تشویق‌های حضار مواجه می‌شود، حوزه هنری را تنها نهادی دانست که با همه نداری‌ها و بضاعتش در میدان است، خاطرنشان کرد: کتابی را با عنوان دشت چویل در دست چاپ دارم که حوزه هنری با حمایت‌های خود قصد چاپش را دارد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول