اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه مراسم روز ملی سینما رخ داد

از وعده حمایت‌های مسئولان فرهنگی تا رونمایی فیلم کوتاه 11=1+1

خبرگزاری فارس: در مراسم روز ملی سینما وعده‌هایی برای حمایت هنرمندان از سوی مسئولین فرهنگی داده شد و در حاشیه این مراسم از فیلم کوتاه 11=1+1 ساخت انجمن سینمایی جوان رونمایی شد.

از وعده حمایت‌های مسئولان فرهنگی تا رونمایی فیلم کوتاه 11=1+1

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسمی به مناسبت 21 شهریورماه و روز ملی سینما توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و انجمن سینمایی جوان این استان در مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان برگزار شد.

در این مراسم که بیشتر هنرمندان و فعالان عرصه سینما حضور داشتند برنامه را با تاریکی مطلق در سالن و دعوت نیستانی مجری برنامه به روشنایی آغاز کردند که پس از روشن شدن چراغ‌های سالن دکوری از چند درب‌ که در پشت خود حرف‌ها و موضوعات مهمی را نهفته داشت می‌دیدی با چند پلکان در پایین آن که با نمادهایی از نگاتیوهای فیلم‌های سینمایی و دوربین‌های مختلف و تلویزیون خودنمایی می‌کرد.

پس از پخش کلیپی به مناسبت روز ملی سینما و یادی از مرحوم خسرو شکیبایی صحبت‌ها و درد دل‌هایی از سوی فعالان در عرصه سینما از زبان سیدمحمد طباطبایی رئیس انجمن سینمای جوان استان اصفهان به گوش مسئولان رسانده شد که در همین جلسه وعده‌هایی برای حمایت‌های بیشتری از هنرمندان در این عرصه ولو تنها در حد یک قول هم داده شد.

بزرگ‌ترین اتفاقی که در مراسم روز ملی سینما که پس از سال‌‌های در اصفهان برگزار شد، رونمایی از فیلم کوتاه 11=1+1 بود که پوستر این فیلم توسط محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با باز کردن یکی از درب‌ها که در دکور به کار رفته بود، انجام گرفت.

فیلم کوتاه 11=1+1 به کارگردانی و نویسندگی سیدمحمد طباطبایی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان اصفهان است که به زودی در بخش بین‌الملل و ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده می‌شود.

این فیلم که اسفندماه سال 90 تصویربرداری شده با مضمونی جهانی و ضد استکباری با زبانی استعاری قصد دارد تا وقایع سال‌های اخیر جهان را به صورت نمادین کالبد شکافی کند، 11=1+1 داستان یک سرباز آمریکایی است که به همراه برادرش به جنگ عراق آمده است و به موضوع حضور سربازان آمریکایی بعد از حملات 11 سپتامبر در منطقه خاورمیانه پرداخته است.

سایر عوامل این فیلم کوتاه، مدیر تولید کامیار نیستانی، عکاس سیامک رضاپور، دستیار کارگردان امیرحسین دیباج و سعید صادقی، بازیگردان حمید رسولی، دستیار صحنه احمدرضا رضایی، دستیار گریم مهدی دهقانی، گریم مهدی صادقی، طراح لباس و صحنه فرهاد نصر و دستیار صدا سام کرمی و در نهایت تصویربردار پشت صحنه فرزاد خبوشانی بوده‌اند.

در پایان این مراسم از مسئولان انجمن سینمای جوان استان اصفهان، فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران برتر این عرصه تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول