اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بهار:

افزایش سطح آگاهی عامل مهم پیشگیری از وقوع حوادث است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بهار گفت: یکی از مؤثرترین عوامل در پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و سوانح و همچنین نحوه مقابله با مخاطرات، افزایش سطح آگاهی و آموزش عموم افراد جامعه است.

افزایش سطح آگاهی عامل مهم پیشگیری از وقوع حوادث است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اکبر سلطانی‌راد ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان بهار در محل فرمانداری بهار اظهار داشت: همان طور که می‌دانیم اطلاع‌رسانی از عوامل مؤثر در کاهش اثرات حوادث غیر مترقبه است از این رو ایجاد حساسیت و دادن آگاهی به مردم از اهداف کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

وی اضافه کرد: حادثه خبر نمی‌کند و لذا باید با یادگیری نکات امدادی در زمان وقوع حوادث، امدادگر خود و خانواده بود و بر این اساس در راستای افزایش سطح ارتقای آگاهی‌های عمومی در امر سوانح و حوادث کشور، ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش اثرات، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی برای حضور مؤثر و فعالیت در زمان وقوع حادثه، آموزش‌های عملی مدیریت سوانح و سایر زمینه‌های مربوط به امداد و نجات در زمان حادثه، ترویج فرهنگ ایثار و کمک به دیگران در هنگام نیازمندی آنان و ترویج فرهنگ اتحاد، همدلی، فداکاری و ایثار در مواقع بروز حادثه از اهداف هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

معاون فرماندار شهرستان بهار در ادامه ابراز داشت: این هفته از پانزدهم مهر آغاز و تا بیست و یکم مهرماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤثرترین عوامل در پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و سوانح و همچنین نحوه مقابله با مخاطرات، افزایش سطح آگاهی و آموزش عموم افراد جامعه است، گفت: آموزش آحاد افراد جامعه می‌تواند آمادگی مردم را در پیشگیری و مقابله با اثرات حوادث و بلایای طبیعی افزایش داده و از تلفات احتمالی بیشتر نیز جلوگیری کند.

سلطانی‌راد خاطرنشان کرد: در طول این هفته با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مانورهای دورمیزی، لحظه صفر، مانور فرضی زلزله و اسکان و مانور در جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود همچنین کارورزی امدادی بشردوستانه جوان استان و کارگروه تخصصی امداد و نجات، نمایشگاه دستاوردهای امداد و نجات و نقاشی خیابانی با موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی در سطح شهرستان بهار اجرایی خواهد شد.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: جمعیت هلال احمر باید کارگاه‌های آموزشی خود را در سطح روستاها اجرایی کند چراکه در وقوع حوادث آسیب‌پذیری در روستاها بیشتر است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول