اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد سیستان‌وبلوچستان:

مساجد پایگاه پیشگیری از وقوع جرم هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان‌وبلوچستان گفت: مساجد بهترین و مهم‌ترین سنگر و پایگاه برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه محسوب می‌شوند.

مساجد پایگاه پیشگیری از وقوع جرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرستان  فرهنگی و دفتر برنامه‌ریزی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه باید اخلاق رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) را برای جوانان الگو قرار داد.

وی با بیان اینکه هنوز آنطور که باید جایگاه مسجد تبیین نشده است، افزود: باید جایگاه امام جماعت در مساجد تعریف و تبیین و برنامه‌ها به طور هماهنگ برگزار شود.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: باید دستگاه‌های متعدد در زمینه امور مساجد با هم هماهنگ تا زمینه‌های جذب جوانان در مساجد فراهم شود.

جعفری‌راد از برگزاری «طرح مدرسه تا مسجد» در استان خبر داد و گفت: سال گذشته این طرح برگزار شد که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت که امیدواریم با هماهنگی و همیاری مسئولان مربوطه این طرح استمرار داشته باشد.

وی بیان داشت: هم اکنون 100 کتابخانه مخزن‌دار در مساجد سطح استان وجود دارد و عضویت در کتابخانه برای همه جوانان رایگان است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان‌وبلوچستان در ادامه در زمینه همکاری و تعامل با معاونت پیشگیری از وقوع جرم اعلام آمادگی کرد.

سرپرست فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان هم در این جلسه ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این معاونت اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  بیش از دو سال است که در راستای وظایف ذاتی و اصلی قوه قضاییه تشکیل شده است.

محمد عباس‌آبادی بیان داشت: باید انگیزه‌های وقوع جرم در سطح جامعه ریشه کن شود که در این راستا فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: اگر جایگاه مساجد آنطور که باید در سطح جامعه تبیین شود یقیناً آمار ارتکاب جرائم در کشور کاهش می‌یابد.

سرپرست فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان ادامه داد: قوه قضاییه در زمینه بحث پیشگیری بسیار جدی است که باید تمامی دستگاه‌ها هماهنگ و بسیجی‌وار در این راستا اقدام کنند.

عباس‌آبادی تصریح کرد: باید برنامه‌ها و اقداماتی که در سطح مساجد برگزار می‌شود ارزیابی و بررسی شوند که تا چه میزان

تاثیرگذار هستند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز در ادامه گفت: با توجه به آمار جرائم در ایران امروز دیگر پیشگیری‌های کیفری آن‌طور که باید تأثیرگذار نیستند و باید با انجام اقدامات فرهنگی زمینه‌های ایجاد جرم در جامعه را از بین ببریم.

علی کهنسال بیان داشت: بحث پیشگیری از وقوع جرم موضوعی فرا حکومتی است و باید تمامی دستگاه‌ها و مردم در این زمینه دخیل باشند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول