اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی اداره بهزیستی دماوند خبر داد

پوشش 3500 دماوندی در طرح «پیشگیری اجتماع‏‌محور»

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند از پوشش سه هزار و 500 دماوندی در طرح «پیشگیری اجتماع‏‌محور» خبر داد.

پوشش 3500 دماوندی در طرح «پیشگیری اجتماع‏‌محور»

منیره بیگلربیگی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد نیز در قالب طرح پیشگیری اجتماع‏‌محور گنجانده شده است.

وی ادامه داد: بازه زمانی برای اجرای این طرح، سه تا 6 ماه تعیین شده است و در این مدت امور لازم از سوی مجموعه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند انجام می‏شود.

بیگلربیگی اضافه کرد: امسال و سال گذشته طرح پیشگیری اجتماع‏‌محور در 24 منطقه مختلف شهرستان دماوند صورت اجرایی به خود گرفت.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: گروه همیاران و همچنین سپاه پاسداران ناحیه دماوند کمک بزرگی برای اجرای این طرح محسوب می‏شوند.

وی ادامه داد: این طرح در 12 نقطه مختلف شهرستان دماوند مشتمل بر سه محله شهری، سه منطقه نظامی، سه منطقه روستایی و سه مهد کودک اجرا شد.

*همیاران سلامت روان، همراهان بهزیستی

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند از همیاران سلامت روان به عنوان همراهان اداره بهزیستی یاد کرد.

بیگلربیگی تصریح کرد: همیاران سلامت روان نیروهای داوطلب مردمی هستند که به عنوان یاری‏‌دهندگان عمومی جامعه از آنها یاد می‏شود.

وی اضافه کرد: این افراد زیر نظر مشاوران متخصص برای مشارکت مردم در مدارس، مساجد، اماکن و محله‏‌های مناطق مسکونی خود فعالیت می‏کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: در واقع همیاران کسانی هستند که دیگران را همچون خویشتن دوست دارند و با داشتن صفات مهمی نظیر رازداری و نوع‏دوستی مورد اعتماد جامعه قرار می‏گیرند.

بیگلربیگی ادامه داد: از اهداف کلی همیاران سلامت روان می‏توان به برقراری مشارکت مردمی در راستای توسعه فعالیت‏های پیشگیرانه، افزایش آگاهی و مهارت‏های ارتباطی به منظور ارتقای سطح سلامت روان، افزایش احساس مسئولیت جمعی برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و دستیابی به اطلاعات لازم در زمینه نیازهای افراد تحت پوشش اشاره کرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول