اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بهزیستی دماوند خبر داد

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در دماوند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند از آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در دماوند

منیره بیگلربیگی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این طرح در راستای ارائه خدماتی شایسته به مردم شهرستان دماوند انجام می‏شود.

وی ادامه داد: تنبلی چشم یک بیماری نیست، بلکه زاییده مشکلات بینایی است که در صورت درمان نشدن به موقع می‏تواند کاهش بینایی را تا پایان عمر به دنبال داشته باشد.   

بیگلربیگی اضافه کرد: طرح تنبلی چشم و معاینه چشم کودکان یک تا شش ساله در این شهرستان از امروز به مرحله اجرا درآمد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: طرح مبارزه با تنبلی چشم چندین سال است که در سطح کشور توسط سازمان بهزیستی انجام می‏شود.

وی عنوان کرد: «تنبلی چشم» یا «آمبلیوپی» عبارت از دید کم در یک چشم یا هر دو چشم است که با اختلالات عضوی و بیماری‏های ساختمانی چشم همراه نیست. 

بیگلربیگی اضافه کرد: تشخیص تنبلی چشم توسط پزشک در صورت توجه به‏‌موقع به آن امری ساده تلقی می‏شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: همه تلاش پزشکان و متخصصان حوزه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری این شهرستان در جهت تشخیص به‏‌موقع و درمان مناسب آن است. 

این مسئول با بیان اینکه تنبلی چشم معمولاً در دوران کودکی ایجاد می‏شود، اظهار داشت: هنگامی که بینایی یکی از چشم‏ها خوب بوده و دیگری مناسب نباشد، چشمی که بینایی ضعیف‏تری دارد، «چشم تنبل» خوانده می‏شود.

بیگلربیگی گفت: در برخی از موارد، تنبلی چشم همراه با مسائل مورثی است و کودکانی که در خانواده آنها سابقه تنبلی یا انحراف چشم وجود دارد، باید در اوایل دوران کودکی توسط چشم‌‏پزشک معاینه شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول