اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد

مبارزه با عرضه کالای غیر استاندارد راهکار پیشگیری از قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با تأکید بر لزوم مبارزه با عرضه کالای قاچاق، گفت: راهکار پیشگیری از قاچاق کالا مبارزه با عرضه کالای غیر استاندارد است.

مبارزه با عرضه کالای غیر استاندارد راهکار پیشگیری از قاچاق کالا

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین عاملی که برای تسهیل در تجارت جهانی مورد اهمیت و توجه روزافزون قرار گرفته است عبور از موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای وضع شده بر اساس سیاست‌های اقتصادی کشورها به منظور حمایت از تولیدات داخلی خود است.

وی افزود: عمده سیاست‌های حمایتی کشور اسلامی ایران نیز در قالب موانع تعرفه‌ای شکل گرفته است و ماندگاری و افزایش تعرفه‌های گمرکی دریافتی از کالاهای وارداتی باعث توجیه‌پذیر شدن ورود کالا از مبادی غیر مجاز شده و توسعه قاچاق را در پی دارد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: در آینده نه چندان دور تنها مقررات مفید و تعیین‌کننده در مبادلات بازرگانی بین کشورها، موانع فنی تجارت یا همان استانداردهای مورد قبول طرفین تجارت خواهد بود به طوری که اگر کالایی مطابق با استانداردهای مورد نظر تولید شود امکان صادرات کالا را تسهیل کرده و نگرانی صنعت کشور در عرصه رقابت با کالاهای وارداتی را به فراموشی خواهد سپرد.

وی افزود: بنابراین هر قدر رشد و توسعه صنعت و خدمات کشور مبتنی بر رعایت استانداردهای ملی، منطقه‌ای و ارتقای آن به سمت استانداردهای بین‌المللی و تأمین کیفیت مطلوب برای محصولات تولیدی باشد رسیدن به ثبات اقتصادی و توسعه پایدار دست یافتنی‌تر بوده و مصرف‌کنندگان داخلی نیز به خرید کالای ایرانی ترغیب می‌شوند و به تدریج ورود کالاهای قاچاق به کشور توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

تیموری با بیان اینکه نظارت و مبارزه با عرضه کالای غیر استاندارد و فاقد کیفیت لازم بهترین راهکار برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر این اقبال و توجه بیشتر مردم به مصرف کالاهای استاندارد تولید داخل و تأمین سلامتی و ایمنی آنها، ایجاد بستر لازم برای امکان رقابت سازنده در بین تولیدکنندگان داخلی در مواجهه با کالاهای وارداتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارای پروانه استاندارد و تثبیت اشتغال موجود در آنها از جمله فواید نظارت و مبارزه با عرضه کالای غیر استاندارد و فاقد کیفیت است.

وی در پایان سخنان خود گفت: شناسایی و مبارزه با تولیدکنندگان غیر مجاز و زیرزمینی در راستای حمایت از تولید ملی با کیفیت و قانونمدار، ایجاد زمینه مساعد برای رشد و ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل و توسعه صادرات پایدار و شناسایی کالاهای غیر استاندارد داخلی و وارداتی و اعمال مقررات قانونی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه کالاها نیز از دیگر فواید نظارت و مبارزه با عرضه کالای غیر استاندارد و فاقد کیفیت است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول