اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادیار دیوان عالی کشور خبر داد

آغاز به کار شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریتی و قضایی روسا و دادستان‌های واحدهای قضایی، شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان‌ها آغاز به کار می‌کند.

آغاز به کار شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، احمد رفیعی در نشست توجیهی کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم ویژه حوزه‌های قضایی فارس با بیان اینکه در اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی پنج وظیفه برای قوه قضائیه پیش‌بینی شده است که تنها یک وظیفه آن قضاوت است اظهار داشت: قوه قضائیه در نظام اسلامی به معنای یک نهاد قضاوتی محض نیست بلکه وظایف نظارتی نیز به این قوه سپرده شده است.

وی در ادامه به تشریح نظارت دستگاه قضایی بر حسن اجرای قوانین پرداخت و با عنوان این مطلب که نظارت سازمان بازرسی بر اجرای صحیح قوانین که در اصل 174 قانون اساسی آمده با مقوله نظارت دستگاه قضایی متفاوت است افزود: قاضی به احسن وجه اجرای قانون را می‌داند و نظارت دستگاه قضایی شامل اجرای احسن قانون در جامعه است.

دادیار دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قوه قضائیه در راستای وظایف خود نیاز به ساختارهایی دارد اضافه کرد: در بند یک اصل 158 قانون اساسی یکی از وظایف رئیس قوه قضائیه ایجاد تشکیلات لازم در دادگستری‌ها به تناسب مسئولیت‌های این قوه در اصل 156 قانون اساسی است که در همین راستا و در عمل به بند پنج اصل 156 قانون اساسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم به مجلس ارائه شد.

رفیعی تصریح کرد: با تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست قوه قضائیه و همچنین شوراهای استانی پیشگیری از وقوع جرم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریتی و قضایی روسا و دادستان‌های واحدهای قضایی این استان، شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان‌ها نیز آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به آیین‌نامه اجرایی کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها به تشریح ضرورت‌های تشکیل این شورا، همچنین اهداف سازمانی و آموزشی کارگاه‌های مقدماتی و نتایج مورد نظر پرداخت.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول