اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری خبر داد

شناسایی 30 کالای غیر استاندارد در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی 30 قلم کالای غیراستاندارد در بازار این استان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

شناسایی 30 کالای غیر استاندارد در چهارمحال و بختیاری

عبدالله نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: کارشناسان استاندارد بر بازار این استان نظارت دقیق و جامعی داشته و از این طریق بر حفظ حقوق مردم توجه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: بر همین اساس در چهار ماهه اول سال جاری 30 قلم کالای فاقد استاندارد در سطح بازار این استان شناسایی شده است.

نظری تصریح کرد: براساس مفاد تبصره 4 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری باکیفیت پایین‌تر از استاندارد ممنوع است.

وی تعداد کالاهای مشمول استاندارد اجباری را 5 هزار قلم عنوان کرد و گفت: در گذشته ‌هزار و 500 قلم کالا مشمول رعایت استاندارد اجباری بود که اکنون این رقم به بیش از 5 هزار مورد رسیده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های در حال توسعه کشور به شمار می‌رود که رعایت استاندارد در موارد مختلف از جمله صنعت و معدن، کشاورزی و شیلات، تولید و بسته‌بندی آب‌های زیرزمینی و معدنی و نیز عمران می‌تواند حرکت رو به رشد این استان را به سمت توسعه شتاب بخشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از بازرسی و نظارت 41 جایگاه عرضه سوخت در این استان خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از کم‌فروشی و ضرورت کالیبره کردن نازل‌های سوخت، هر سال نازل‌های جایگاه‌های سوخت این استان مورد بازرسی کارشناسان این اداره‌کل قرار می‌گیرد.

نظری، عدم پرداخت هزینه از سوی جایگاه‌داران را از جمله مشکلات مربوط به توزیع سوخت و امور جایگاه‌ها در این استان برشمرد و افزود: عدم همکاری مناسب بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و جایگاه‎داران از دیگر این عوامل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم ابلاغ‌های مناسب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به استا‌ن‌ها، پیگیری متمرکز و تجدید تفاهم‌نامه در این زمینه می‌تواند در تسریع در حل این مسائل مهم و موثر باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول