اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون دانشجویی استان مرکزی:

استانداردسازی خوابگاه‌های دانشجویی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون دانشجویی استان مرکزی بر ضرورت رعایت استانداردها در خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد.

استانداردسازی خوابگاه‌های دانشجویی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرهاد اسکندری ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمیسیون دانشجویی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشجویی فاصله زیادی با استانداردها دارند که می‌طلبد در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی از بررسی کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و تصریح کرد: کیفیت خوابگاه‌ها هم‌اکنون در حد بسیار پایینی است که کیفی‌سازی آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان مرکزی ادامه داد: داشتن صلاحیت و قیمت مناسب از دیگر مواردی است که خوابگاه‌ها باید به آن بپردازند.

اسکندری با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید افزود: با توجه به آغاز ثبت‌نام خوابگاه‌ها می‌طلبد دانشگاه‌ها شرایط لازم را برای اسکان خانواده‌ها و استقبال از دانشجویان ورودی جدید و برگزاری نشست توجیهی فراهم سازند.

وی با اشاره به تعیین نرخ خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد: بر اساس بازرسی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با همکاری دانشگاه‌ها، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نرخ استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی در هر دوره تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی 2 میلیون و 500 هزار ریال و در دانشگاه آزاد اسلامی از مبلغ 2 میلیون و 700 هزار تا 3 میلیون و یکصد هزار ریال تعیین شده است.

به گفته وی این نرخ‌ها تنها مربوط به شهرستان اراک است و تعیین قیمت خوابگاه‌های دانشجویی در سایر شهرستان‌ها وظیفه فرمانداران است.

کمال فدایی‌فروتن معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: تاکنون 9 جلسه کارشناسی و سه جلسه عمومی با خوابگاه‌داران برگزار شده که در این جلسات خوابگاه‌های دانشجویی در استان به سه سطح درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم شده‌اند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول