اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 20:

آموزش‌های متنوع و درس‌های استاندارد سبب رشد دانش‌آموزان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 20 گفت: آموزش‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد که توسط مربیانی مجرب، پرتحرک در محیطی صمیمی تدریس می‌شود، موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان می‌شود.

آموزش‌های متنوع و درس‌های استاندارد سبب رشد دانش‌آموزان می‌شود

 سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران بیان کرد: ایجاد محیطی سالم، مطلوب و مامنی هم‌چون کانون گرم خانواده برای تعلیم و تربیت صحیح کودکان هدف نهایی مراکز مهد و پیش دبستانی است.

وی افزود: این مرکز با امکانات آموزشی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه خدمات آموزشی شده و برای آموزش کودکان 4 تا 6 ساله در حوزه‌های شهروندی و اجتماعی با رویکرد دینی و بومی راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: رشد و نمو جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و عاطفی کودک و در کنار آن پرورش مهارت‌های خلاقانه، اعتماد به نفس و نو آموزی از مهم‌ترین جنبه‌های تعلیم و تربیت در سنین 6-4 سالگی است که کوتاهی در این زمینه‌ها موجب بروز ناهنجاری‌های رفتاری و آموزشی می‌گردد زیرا که 90درصد توانایی‌های افراد نتیجه تعلیم و تربیت صحیح در دوران کودکی است.

رئیس فرهنگسرای ولاء با اشاره به منابع آموزشی مراکز پیش دبستانی تصریح کرد: آموزش‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد و بیش از 20 عنوان کتاب کار جذاب که زیر نظر شورای نظارت بر تالیف کتب پیش دبستانی تدوین گردیده و توسط مربیانی مجرب، پرتحرک در محیطی صمیمی تدوین و موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان می‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب‌هایی با عنوان و مفاهیم علوم در جهت رشد تفکر انتقادی، ریاضی که زمینه ساز مهارت حل مساله و درک مفهوم مقایسه و مقدار در ذهن کودک است، هنر که فرصت‌هایی برای نوآوری، تخیل و اکتشاف را فراهم می‌سازد و با تمرین و تکرار منتج به زیباشناسی و خلاقیت اصولی می‌گردد، مفاهیم دینی و قرآنی که رنگ و بویی متفاوت به نهاد کودکان می‌بخشد، خودشناسی، صداقت، وظیفه شناسی، وفای به عهد و ... از اثرات مثبت این آزموده‌ها بوده و بازدارندگی این آموزش‌ها از رذایل اخلاقی همچون پوچ‌گرایی، تجمل‌گرایی، زیاده‌خواهی، بدقولی، دروغ‌گویی و ... در مراحل رشد و نمو کودکان اثبات شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در ارتباط با دیگر آموزش‌های مراکز پیش دبستانی افزود: آموزش‌های شهروندی که در اجتماعی شدن کودکان بسیار موثر بوده و نتیجه آن تقویت مهارت‌های ارتباط موثر، احترام متقابل، قانون‌مندی، رعایت حقوق و انجام تکالیف شهروندی است.

وی اظهار داشت: بازدیدهای علمی، اردوهای فرهنگی، اردوهای تفریحی- تربیتی، اجرای نمایش و پخش فیلم‌های آموزشی مخصوص گروه کودک و خردسال، با هدف‌های آموزشی و تربیتی از جمه فعالیت‌های فوق برنامه‌ای برای این گروه سنی است.

وی به دیگر فعالیت‌های این مرکز اشاره و ادامه داد: مشاوره‌های گروهی و انفرادی مادر و کودک که پیامد این مورد احترام متقابل، مشارکت در امور اجتماعی، وظیفه شناسی و مسئولیت‌پذیری است که در این زمینه از مجرب‌ترین کارشناسان نظام روانشناسی استفاده می‌گردد و تست‌های دوره‌ای تربیتی و سلامت که روشی بسیار مناسب برای جلوگیری از هرگونه اختلالات روانی و جسمانی در کودکان بوده از آن‌ها گرفته می‌شود.

موسوی تصریح کرد: عضویت در کتابخانه‌های کودک، کارگاه‌های قصه‌گویی، کتاب‌خوانی نیز از دیگر امکانات مراکز مهد و پیش دبستان منطقه فرهنگی 20 و زیر مجموعه‌های آن است.

وی در پایان یادآور شد: بازی و سرگرمی که علاوه بر ایجاد نشاط در کودکان در رشد مهارت‌های ارتباط موثر و هدفمند با دیگران، تمرینی برای نقش‌های اجتماعی در نوآموزان مفید بوده و بازی‌ها و سرگرمی را می‌توان پل ارتباطی بین احساس و عمل تعریف کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول