اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سمنان و مهدیشهر در مجلس:

رعایت استانداردها به افزایش درآمد ملی می‏انجامد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت استانداردهای ملی ایران به افزایش درآمد ملی جامعه می‏انجامد.

رعایت استانداردها به افزایش درآمد ملی می‏انجامد

علی‏رضا خسروی امروز در حاشیه بازدید از بخش‏های مختلف اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان و آزمایشگاه‏های زیر مجموعه این اداره کل در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: «استاندارد» در حقیقت به معنای داشتن نظم و قانون است و هر کاری که طبق اصول و قواعد خاصی صورت پذیرد و منظم انجام شده باشد، در واقع دارای استاندارد بوده و در مورد تولید کالاهای مختلف نیز الصاق مهر استاندارد بر روی کالا تقریباً به همین معنی است.

وی تصریح کرد: هنگامی که یک نوع مواد غذایی یا خوراکی خریده می‏شود و علامت استاندارد دارد، به این معنی است که این کالا یا خوراکی آزمایش شده است و چیز خطرناک یا آلوده‏ای در آن وجود ندارد و می‏توان با خیال راحت آن را مورد استفاده قرار داد و این اهمیت کار استاندارد را نشان می‏دهد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: داشتن نشانه استاندارد فقط مختص مواد غذایی نیست و همه کالاهای تولیدی در داخل کشور باید استاندارد باشند و علامت مربوط به این تأییدیه را دریافت کنند.

خسروی اضافه کرد: در زمینه تولید هر کالایی در داخل کشور به خصوص در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید سازنده یا تولیدکننده آن یک‏سری مشخصات فنی و اولیه را رعایت کند و تأیید این روند توسط اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی صورت می‏گیرد.

وی با بیان اینکه کالای تولیدی مورد آزمایش قرار می‏گیرد تا کارآیی و اثربخشی آن در رعایت اصول اولیه مشخص شود، گفت: اجرای استانداردهای ملی ایران که توسط قانون تأیید شده، لازم است و به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور تمام می‏شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: رعایت استانداردها باعث افزایش صادرات و فروش داخلی می‏شود و در عین حال، ایمنی و بهداشت مصرف‏کنندگان را هم تأمین می‏کند.

خسروی در ادامه صرفه‏جویی در وقت و هزینه‏ها، افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و در نتیجه کاهش قیمت‏ها را از اثرات توجه به استاندارد دانست.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول