اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی آبادان:

آبادان سردخانه استاندارد کشتار دام ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی آبادان گفت: نبود سردخانه استاندارد، اصطبل انتظار دام، شوکر الکتریکی و کوره لاشه‌سوزی از عمده مشکلات شبکه دامپزشکی شهرستان است.

آبادان سردخانه استاندارد کشتار دام ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مهدی آقالر عصر امروز در جلسه شورای سلامت که با حضور جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دامپزشکی شهرستان آبادان به دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از فعال‌ترین شبکه‌ها چه در سطح استان و چه کشور است.

*آبادان زادگاه پرورش میگوی ایران است

وی با اشاره به عمده فعالیت‌های رو به رشد دامپزشکی افزود: سایت پرورش میگوی آبادان با توجه به برخوداری از مرز آبی، قرنطینه به‌‌عنوان زادگاه پرورش میگو در ایران شناخته و معرفی شده است.

*13 هزار رأس دام تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند

وی با اشاره به وضعیت بهداشت دام در شهرستان چنین گفت: در پنج ماه نخست سال جاری بالغ بر 13 هزار رأس دام را تحت عملیات واکسیناسیون، خونگیری و سم پاشی قرار داده و افزون بر 61 هزار متر مربع سم پاشی اماکن داشته‌ایم.

رئیس دامپزشکی آبادان خاطرنشان کرد: همه ساله در نیمه نخست سال از زمان آغاز کار، سلامت لاروهای مراکز تکثیر و مزارع پرورش با انجام آزمایشات تأیید و تا فصل برداشت که هنوز زمان آن فرا نرسیده کار را دنبال می‌کنیم.

*377 تن مرغ منجمد و 426 تن تخم مرغ کنترل کیفیت شده‌اند

وی در ادامه افزود: در این پنج ماه افزون بر 377 تن مرغ منجمد و 426 تن تخم مرغ به صورت ثبت در سامانه و سایت سازمان دامپزشکی که بر روی همه آن‌ها کنترل کیفی و بهداشتی انجام شده، وارد شهرستان شده است.

*نبود سردخانه استاندارد عمده مشکل شبکه دامپزشکی آبادان است

آقالر با بیان مشکلات پیش‌روی این مرکز تصریح کرد: نبود سردخانه استاندارد، اصطبل انتظار دام، شوکر الکتریکی و کوره لاشه‌سوزی از عمده مشکلات پیش‌روی شبکه دامپزشکی شهرستان آبادان است که امیدواریم با حمایت و توجه مسئولان امر مرتفع شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول