اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

اجرای پایلوت طرح چند معلمی در 220 مدرسه اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید طرح چند ‌معلمی به صورت پایلوت در بیش از 220 مدرسه دوره ابتدایی در سطح استان اجرا شده است.

اجرای پایلوت طرح چند معلمی در 220 مدرسه اصفهان

نجیمه باجلان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 400 هزار دانش‌آموز در شش پایه تحصیلی وجود دارد که از ابتدای مهرماه جاری بر سر کلاس درس حاضر شده‌اند، اظهار کرد: البته امسال با تغییر نظام آموزشی به نظام 3-3-6 تحولات بسیاری در دوره ابتدایی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: امسال رویکرد نظام آموزشی کشور در زمینه محتوای آموزشی کتب درسی تغییر یافته که تغییر محتوای آموزشی از تحولات نظام 3-3-6 در دوره ابتدایی به شمار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با تغییر محتوای آموزشی، آموزش و پرورش استان در فصل تابستان به میزان 70 درصد از موضوعات مورد نیاز در کتب جدید را به معلمان دوره ابتدایی آموزش داده است.

وی با تاکید بر اینکه به روز شدن آموزش‌های معلمان آموزش و پرورش بر اساس متد‌ها و روش‌های جدید از مهم‌ترین اهداف نظام آموزشی استان در راستای ارائه این آموزش‌ها به این افراد است، اضافه کرد: البته 30 درصد از آموزش‌های مورد نیاز در این زمینه در طول سال تحصیلی به عنوان آموزش ضمن خدمت به معلمان و مربیان دوره ابتدایی ارائه می‌شود.

باجلان با اشاره به اینکه البته معلمان و مربیان ممکن است که در طول سال تحصیلی در زمینه مطالب ارائه شده در کتب جدیدالتألیف با ابهاماتی مواجه شود، تاکید کرد: ارائه 30 درصد آموزش‌های ضمن خدمت به این افراد تمام ابهامات موجود را برای آنها برطرف می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید طرح چند معلمی به صورت پایلوت در بیش از 220 مدرسه دوره ابتدایی در سطح استان اجرا شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 17 هزار معلم در سطح استان به آموزش دانش‌آموزان در شش پایه تحصیلی در دوره ابتدایی می‌پردازند.

باجلان با بیان اینکه البته در سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی هر کلاس درس از یک معلم برخوردار است، ادامه داد: در پایه راهنمایی و دوره متوسطه به دلیل اختلاف ساعت کاری دبیر و ساعت رسمی آموزش هر یک کلاس از یک و نیم معلم برخوردار است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول