اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

باید از نگرش تک‌بعدی به فرهنگ رضوی پرهیز کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ما باید از نگرش تک‌بعدی به فرهنگ رضوی پرهیز کرده و عالمانه به معارف و آموزه‌های مکتب رضوی بپردازیم.

باید از نگرش تک‌بعدی به فرهنگ رضوی پرهیز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده در مراسم اختتامیه جشنواره ضامن آهو این جشنواره را فرصتی مغتنم برای پرداختن بیشتر به سیره رضوی دانست و اظهار داشت: ما باید از نگرش تک‌بعدی به فرهنگ رضوی پرهیز کرده و عالمانه به معارف و آموزه‌های مکتب رضوی بپردازیم.

وی هنر دینی را نقطه کمال هنر توصیف کرد و افزود: تجلی معارف و علوم اسلامی در آثار هنری، کاری هنرمندانه بود که توسط فعالان عرصه نمایش در جشنواره ضامن آهو در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: خوشبختانه نکات آموزنده و معارف دینی که کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را به کمال می‌رساند از طریق آثار جشنواره ضامن آهو به خوبی به مخاطبان منتقل شدند که این نشان‌دهنده تلاش گروه‌های حاضر در جشنواره در راستای ارتقا سطح کیفی نمایش‌ها بود.

وی در مجموع سطح برگزاری ششمین جشنواره ضامن آهو را مطلوب برشمرد و تصریح کرد: با آسیب‌شناسی جشنواره ششم سعی می‌کنیم جشنواره‌های آینده از لحاظ محتوایی در سطح بالاتری برگزار شوند.

علی علامه‌زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان نیز در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، بر توجه به محتوای آثار جشنواره ضامن آهو تأکید کرد و اظهار داشت: معمولاً داستان‌های نمایش‌ها در ذهن کودکان نقش می‌بندد بنابراین باید به محتوای آثار جشنواره‌هایی همچون ضامن آهو بیشتر توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید در آثار جشنواره‌هایی همچون ضامن آهو از داستان‌هایی با غنای فرهنگی بالا استفاده کرد تا این نمایش‌ها اثرات مثبتی را برای کودکان در پی داشته باشند.

مشاور عالی استاندار هرمزگان وظیفه فعالان تئاتر کودک را بسیار سنگین دانست و افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی گروه‌های نمایشی از جشنواره ضامن آهو صورت گرفته است و این استقبال خوب، وظیفه برگزارکنندگان جشنواره ضامن آهو را برای برگزاری خوب جشنواره سنگین‌تر می‌کند.

علامه‌زاده بر آسیب‌شناسی جشنواره ضامن آهو تأکید کرد و بیان داشت: افزایش سطح کیفی جشنواره و توجه به محتوای نمایش‌ها باید در اولویت کاری برگزارکنندگان جشنواره ضامن آهو باشد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول