اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

جشنواره ضامن آهو خلاقیت هنرمندان را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره ضامن آهو خلاقیت و هنرمندی علاقمندان به حوزه طبیعت را به تصویر کشیده و آن را نمایان می‌کند.

جشنواره ضامن آهو خلاقیت هنرمندان را به تصویر می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در نشست با عوامل برگزاری جشنواره ضامن آهو و مسئولان روابط عمومی محیط زیست اردبیل اظهار داشت: برای دهمین سال متوالی از اواخر این ماه جشنواره فیلم و عکس ضامن آهو در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در دو بخش آماتور و حرفه‌ای با محوریت محیط زیست برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما با برپایی این جشنواره سعی داریم هنرنمایی علاقمندان به طبیعت و هنرمندان عکس و فیلم را به منصه ظهور برسانیم تا آنها بتوانند با روحیه مضاعف و اعتماد به نفس بیشتر در حوزه فعالیت خود کار کنند.

حمیدی با اعلام اینکه هم هنرمندان و هم سایر علاقمندان به حوزه فیلم و عکس می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در شهرک اداری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال کنند، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار نیز تا 20 شهریور ماه است.

این مسئول با بیان اینکه طبیعت خود الهام هنر اصیل و ماندگار خداوند متعال در آفرینش و خلقت جهان و بشریت است، اضافه کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به صیانت و محافظت از محیط زیست اعم از زمین، دریا، آسمان و کوه و جنگل نیاز داریم چراکه اگر از این سرمایه‌ها صیانت نکنیم بیشترین آسیب‌ها نصیب خود ما و زندگی اجتماعی ما می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل همچنین در نشست مدیریت پسماند در اردبیل بیان کرد: کاهش 40 درصدی صنایع آلاینده از موفقیت‌های بی‌نظیر ماست به طوریکه این استان در کاهش صنایع آلاینده محیط زیست رتبه اول کشور را دارد.

حمیدی از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست تا سقف 520 هکتار خبر داد و یادآور شد: حفاظت محیط زیست استان در سال‌های اخیر اقدام به آموزش 15 هزار نفر با اولویت دانش‌آموزان در حوزه مسایل زیست‌محیطی کرده است.

وی مدیریت پسماند این استان را در گرو ساماندهی و هماهنگی مسئولان دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: ‌اجرای طرح بازیافت پسماند و زباله در شهرهای دارای 200 هزار نفر جمعیت ضرورت دارد.

حمیدی از تدوین قانون مدیریت پسماند به عنوان حرکتی مثبت یاد کرد و افزود: در این طرح انواع زباله و پسماندهای عادی، بهداشتی، کشاورزی، صنعتی و ویژه به جای دفن بازیافت می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد‌: شهروندان استان اردبیل روزانه 750 تن و روستاییان نیز 320 تن زباله تولید می‌کنند به طوریکه در تمام شهرها و مناطق روستایی شهرداران و دهیاران موظف هستند مکان مناسب و بهداشتی را برای دفن زباله فراهم آورند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول