اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در اهواز انجام شد

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره منطقه‌ای «ضامن آهو»

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره منطقه‌ای محیط زیست «ضامن آهو» برگزیدگان خود را شناخت.

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره منطقه‌ای «ضامن آهو»

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس محیط زیست در آموزه‌های رضوی موسوم به «ضامن آهو» که ظهر امروز همزمان با روز محیط بان برگزار شده، معرفی شدند.

این جشنواره با حضور استان‌های ایلام،‌ لرستان، خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری و همدان به میزبانی خوزستان در دو بخش فیلم و عکس برگزار شد.

در بخش فیلم سیدباقر موسوی، شیروان ثابتی و شهریار عسکری از خوزستان به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند، همچنین برگزیدگان بخش عکس سیدباقر موسوی (خوزستان)، افشین اسدی (چهارمحال و بختیاری)،‌ محمد البرزی ( چهارمحال و بختیاری)، عبدالصاحب بازیار (لرستان)، محمدهادی رستمی (لرستان) و عالیه چنگیزی (خوزستان) بودند.

در این جشنواره که همزمان با روز محیط‌بان برگزار شده بود از 12 محیط‌بان نمونه از پنج استان شرکت‌کننده نیز تقدیر شد.

دبیر جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس «ضامن آهو» در این مراسم با ارائه گزارشی در این باره گفت: این جشنواره برای نخستین بار به صورت منطقه‌ای برگزار شده که هدف آن ترویج و عمومی سازی فرهنگ زیست محیطی است.

احمد قیومی با اشاره به آموزه‌های اسلام که در مقابل فرهنگ سرمایه‌داری قرار دارد، افزود: فضایی که در آموزه‌های رضوی در مورد حفظ منابع طبیعی وجود دارد نامتناهی است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای محیط زیست با تشکیل پنج دبیرخانه منطقه‌ای در استان‌های خوزستان،‌ تهران، فارس،‌ آذربایجان غربی و خراسان رضوی کار خود را آغاز کرد و اولین جشنواره نیز در خوزستان برگزار شده است.

قیومی گفت: 500 قطعه عکس از محیط‌بانان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان شش عکس برگزیده شدند.

وی افزود: از میان 18 فیلمی که به دبیرخانه ارائه شده سه فیلم به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

قیومی اظهار امیدواری کرد: این جشنواره در سال‌های آینده از حضور و مشارکت مردمی بیشتر بهره ببرد.

بر اساس این گزارش، امروز بعد از برگزاری جشنواره ضامن آهو رژه یگان حفاظت محیط زیست استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، همدان و لرستان در بلوار قدس با حضور محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حسینی فر معاون توسعه و منابع انسانی استاندار خوزستان، حسینی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و تعدادی از مدیران محیط زیست برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول