اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برترین‌های بخش عروسکی ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک معرفی شدند

خبرگزاری فارس: برترین‌های بخش عروسکی ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک در استان هرمزگان معرفی شدند.

برترین‌های بخش عروسکی ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هیئت داوران متشکل از ایرج محمدی، فریبا عباسی و علی رضایی در بخش طراحی و ساخت عروسک، نمایش‌های گلاب از استان همدان و صدای پای باران از استان تهران به طور مشترک به عنوان رتبه سوم معرفی کرد و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار ریال جایزه نقدی را به طیبه آنجدانی و محسن پورقاسمی از نمایش گلاب و مرضیه ایمانخانی از نمایش صدای پای باران اهدا کرد.

در این بخش لاله علیپور از نمایش افسانه ماهک استان تهران رتبه دوم را کسب کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی شش میلیون ریالی به وی تعلق گرفت.

عنوان اول این بخش نیز به مریم تیموری، نسیم یاقوتی و مهدی نعمتی مقدم از نمایش پری کوچولوی دریایی از استان تهران رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه 9 میلیون ریالی را با خود به خانه بردند.

در بخش عروسک‌گردانی ضمن اهدای لوح تقدیر به سید جواد رحیم‌زاده عروسک‌گردان نقش همایون از نمایش به سمت شرق، ساناز خوش‌مهر و راحله بیگلری عروسک‌گردان‌های نقش عمه از نمایش گلاب استان همدان و نسیم یاقوتی عروسک‌گردان نقش زنگالو از نمایش افسانه ماهک را به طور مشترک به عنوان رتبه سوم معرفی کردند و لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی به آنان اهدا شد.

هیئت داوران در این بخش بدون معرفی رتبه اول، بهرام بهبهانی عروسک‌گردان نقش هشت پا از نمایش پری کوچولوی دریایی را به عنوان رتبه دوم معرفی کرد و لوح تقدیر و جایزه چهار میلیون ریالی به وی اهدا شد.

هیئت داوران همچنین در بخش طراحی پوستر و بروشور بدون انتخاب رتبه‌های اول تا سوم، لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی را به هاله دارابی طراح بروشور افسانه ماهک از استان تهران اختصاص داد.

در بخش طراحی صحنه و دکور نیز مانند بخش طراحی پوستر و بروشور هیئت داوران بدون انتخاب رتبه‌های اول تا سوم لوح تقدیر و جایزه دو میلیون ریالی را به هر کدام از طراحان صحنه و دکور نمایش گلاب از استان همدان خسرو انصاری و امید انصاری و علی تابع امام از نمایش افسانه ماهک از استان تهران اهدا کرد.

داوران ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ضامن آهو در بخش موسیقی تنها امیرحسین الله‌دادی آهنگساز پری کوچولوی دریایی و جعفر حدادپور و یحیی موسوی آهنگ‌سازان نمایش به سمت شرق را شایسته تقدیر دانستند و لوح تقدیر و جایزه سه میلیون ریالی را به هر یک از آنان اهدا کردند و انتخاب اول تا سومی در این بخش نداشتند.

در بخش نمایشنامه عروسکی نیز لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال جایزه نقدی را به نویسنده متن نمایش گلاب محسن پورقاسمی به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

در این بخش مریم تیموری نویسنده پری کوچولوی دریایی از تهران نیز حائز رتبه دوم شد و لوح تقدیر و جایزه هشت میلیون ریالی را به دست آورد.

هیئت داوران هیچ نمایشنامه‌ای را حائز رتبه اول ندانست.

در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال جایزه نقدی به مریم تیموری کارگردان نمایش پری کوچولوی دریایی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا شد.

رتبه دوم این بخش نیز به داوود بختیاری و سمیه گلباز کارگردان‌های نمایش صدای پای باران از تهران تعلق گرفت و لوح تقدیر و جایزه نقدی هشت میلیون ریالی به آنان اهدا شد.

هیئت داوران همچنین محسن پورقاسمی کارگردان نمایش گلاب از استان همدان را شایسته رتبه نخست تشخیص داد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی را به وی اهدا کرد.

یادآور می‌شود؛ ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو با حضور 150 هنرمند منتخب کشور از 28 شهریورماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس آغاز شد و دوم مهرماه با صدور بیانیه هیئت داوران و معرفی برگزیدگان و بهترین‌های جشنواره در دو بخش عروسکی و صحنه‌ای پایان یافت.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول