اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

حجم صادرات قزوین به عراق به 500 میلیون دلار افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین از افزایش صادرات کالا از این استان به عراق به 500 میلیون دلار طی پنج سال آینده خبر داد.

حجم صادرات قزوین به عراق به 500 میلیون دلار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین احمد عجم در دیدار با عبدالله حاجی سعید مشاور امور بازرگانی رئیس جمهور عراق و هیئت بازرگانی کردستان عراق اظهار کرد: در حال حاضر 150 میلیون دلار کالا از استان قزوین به عراق صادر می‌شود که با یک هدف‌گذاری پنج ساله این میزان به 500 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر تقویت روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی این استان و کردستان عراق بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاری مشترکی بین استان قزوین و کردستان عراق با هدف تأمین نیازهای اقلیم کردستان صورت گیرد.

استاندار قزوین کیفیت بالای محصولات تولیدی، تنوع محصولات، پایین بودن هزینه تولید و ناچیز بودن هزینه ترانسپورت را از مزیت‌های محصولات صادراتی این استان برشمرد.

عجم با بیان اینکه با پیوند عمیق تاریخی و فرهنگی مردم کردستان عراق توقع این است که نیازهای اقلیم کردستان با اولویت از جمهوری اسلامی ایران و استان قزوین تأمین شود، تصریح کرد: طرفین از یکدیگر شناخت کافی دارند و به همین دلیل تأکید بر این است که موضوع همکاری را بیش از گذشته عملیاتی کنند.

وی پیوند میان مردم ایران و کردستان عراق را یک پیوند تاریخی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط و در دوران دفاع مقدس این پیوند را حفظ کرده است.

استاندار قزوین امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌ناپذیر دانست و آن را یکی از ظرفیت‌های بالای کشور به منظور سرمایه‌گذاری خارجی ذکر کرد.

عجم، استان قزوین را آماده ارایه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، تورسیم درمانی، خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق دانست و افزود: دو استان در زمینه‌های مذکور می‌توانند تفاهم‌نامه‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول