اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امناء امامزادگان یاسر و ناصر:

امامزادگان یاسر و ناصر پیوست فرهنگی طرقبه شاندیز هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امناء امامزادگان یاسر و ناصر گفت: آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر بن‌موسی الکاظم (ع) مهم‌ترین پیوست فرهنگی شهرستان طرقبه شاندیز هستند.

امامزادگان یاسر و ناصر پیوست فرهنگی طرقبه شاندیز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، امیرالله شمقدری عصر امروز در همایش نکوداشت و تکریم امام‌زادگان ناصر و یاسر بن‌موسی الکاظم (ع) در تالار حکمت این آستان مقدس اظهار داشت: چشم‌انداز و راهبردی را که برای خودمان تعریف کرده‌ایم رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امام‌زادگان به یک قطب فرهنگی است.

رئیس هیئت امناء امام‌زادگان خاطر نشان کرد: آستان مقدس امامزادگان مهم‌ترین پیوست فرهنگی شهرستان طرقبه شاندیز هستند و باید ‌روی این موضوع کار و تلاش شود.

شمقدری افزود: فعالیت‌های هیئت امناء در دو حوزه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی تعریف شده است که تمام توان و برنامه‌ریزی خود را معطوف به این دو حوزه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی، طرح جامع امام‌زادگان و توسعه کمی و کیفی امام‌زادگان در جلسات هیئت امناء تعریف شد و در سه سال گذشته فضای آستان مقدس به بیش از 300 درصد افزایش یافته است و این روند باید هنوز ادامه داشته باشد.

رئیس هیئت امناء امام‌زادگان ناصر و یاسربن موسی الکاظم (ع) اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در این آستان مقدس فراوان است و باید با تلاش بیشتر به رشد عمرانی و فضاسازی داخلی این مکان مقدس کمک بیشتری شود.

وی تصریح کرد: به دنبال پیشرفت‌های عمرانی در بعد سخت‌افزاری نیز سیستم‌های کنتل امنیتی و دوربین‌های مدار بسته جهت شمارش ورود زائران نصب شده است.

شمقدری با اشاره به چشم‌انداز این قطب فرهنگی اظهار داشت: سالانه بیش از 3.5 میلیون نفر وارد این امامزاده می‌شوند که 10 درصد از این جمعیت را زائران خارجی کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل می‌دهند و این موضوع مسئولیت ما را دشوارتر می‌کند.

رئیس هیئت امناء امام‌زادگان خاطر نشان کرد: یکی از اهدافی که در حوزه فرهنگی مورد توجه سایر اعضای هیئت امنا است، برنامه‌ریزی دقیق در جذب جوانان و نوجوانان است که امیدواریم با استقبال خوب این عزیزان بتوانیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

وی خطاب به فرهیختگان و نخبگان شهرستان گفت: باید فرهیختگان و نخبگان شهرستان بیشتر از گذشته به برنامه‌های این آستان توجه داشته باشند و در اجرای برنامه‌ها ما را یاری دهند.

وی دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی را بصیرت‌افزایی، انس و تدبر در قرآن، حفظ و تلاوت قرآن، برنامه‌های مخصوص کودکان، مشاوره و نمایشگاه دائمی کتاب دانست و گفت: باید این برنامه‌ها در مرکز فرهنگی شهرستان رونق بیشتری پیدا کند.

وی از مسئولان شهرستان، سازمان‌ها، مراکز فرهنگی و نخبگان شهرستان خواست تا با حضور و برنامه‌ریزی خود در راستای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی این آستان مقدس تلاش نمایند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول