اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تبریز:

فرهنگ شهادت باید سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد.

فرهنگ شهادت باید سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی حاجی‌‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره)، اظهار کرد: سطر سطر تاریخ دفاع مقدس زینت‌بخش کتاب تاریخ جهان اسلام است.

وی با تاکید بر بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است.

حاجی‌زاده گفت: حدیث هشت سال دفاع مقدس به همگان ثابت کرد که جوانان ایرانی چگونه با الهام از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس در اعتلای جایگاه نظام جمهوری اسلامی از جمله حساس‌ترین برهه‌های تاریخ کشورمان محسوب می‌شود، افزود: ایستادگی در برابر استکبار و شکست صدام جایگاه رفیعی در جهان برای ایران اسلامی رقم زد. 

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد تضعیف فرهنگ شهید و شهادت هستند، گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در سایه مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است و تضعیف آن راه به جایی نخواهد برد.

حاجی‌زاده با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه‌حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار کرد: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: دوران دفاع مقدس دوران حماسه در حفظ و اعتلای نظام و حراست از مرزهای آن، برهه‌ای حساس از حیات ملت ایران است و نباید بزرگداشت آن فقط منحصر و محدود به یک هفته شود چراکه استقامت و پایداری رزمندگان و جوانان غیور و سلحشور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ملت ما را به قله رفیع عزت و شوکت رساند.

تلاش دشمن در ایجاد شکاف و اختلاف میان پیروان ادیان الهی 

حاجی‌زاده‌ در ادامه به بحث اهانت به ساحت قدوسی رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: بدون شک هتک حرمت پیامبر رحمت و خاتم انبیاء که احیاگر ارزش‌های انسانی بود و مکارم اخلاق را به اوج خود رساند، توهین به همه ادیان و مکاتبی است که خواهان حاکمیت اخلاق و معنویت در جهان هستند.

وی گفت: عوامل و مسببان این جنایت سازمان‌دهی شده باید بدانند که این اقدام جنون‌آمیز آنها نظیر دیگر توطئه‌های نخ‌نمای گذشته، دستاوردی جز برانگیخته شدن خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان علیه دشمنان دین و مقدسات اسلامی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: این حرکت شنیع بار دیگر پرده از سیاست‌های دروغین و به ظاهر صلح‌طلب مدعیان آزادی عقیده و دفاع از حقوق بشر برداشت.

وی، این اقدام زبونانه را نشانه ناتوانی آمریکا و صهیونیسم در مهار خیزش عظیم ملت‌های جهان و گسترش روزافزون اسلام ناب محمدی(ص) دانسته و از همه ملت‌های مسلمان جهان خواست در سایه عنایات پروردگار متعال و آموزه‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با اتحاد و یکدلی همچنین پرهیز از تفرقه، در برابر توطئه‌های شوم حاجی‌زاده، اینگونه تحرکات را در راستای ایجاد شکاف و اختلاف میان پیروان ادیان الهی ارزیابی کرد و افزود: حرکات اهانت‌آمیز هرازچندگاهی توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین‌الملل طراحی و اجرا می‌شود که گواه آشکاری بر واهمه بیش از پیش دشمنان از موج گسترده بیداری اسلامی در جهان و استیصال و درماندگی آنها در برابر منطق همیشه جاودان و به حق اسلام است.

وی تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضدانسانی و ضداخلاقی که قلب میلیون‌ها انسان آزاده و مسلمان را جریحه‌دار کرده است، نه تنها ذره‌ای بر اعتقادات مسلمانان تزلزل وارد نمی‌کند بلکه بر وحدت مسلمانان بیش از پیش از یک طرف و رسوایی و جنایت‌های آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل غاصب از طرف دیگر می‌افزاید.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول