اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه رودهن:

عصمت حضرت معصومه(س) الگوی دختران امروز باشد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: عصمت و معصومیت حضرت معصومه (س) باید الگوی دختران امروز ایرانی و مسلمان باشد.

عصمت حضرت معصومه(س) الگوی دختران امروز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمدابراهیم سراج ظهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار داشت: از ویژگی‏های والای حضرت معصومه (س)، ایمان استوار و دانش سرشارشان بود.

وی در ادامه مراسم جشن میلاد کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، در سخنانی به بیان فضائل وجودی حضرت معصومه(س) پرداخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار داشت: از ویژگی‏های والای آن بزرگوار، ایمان استوار و دانش سرشارشان بود؛ آن حضرت از نظر عبادت و عبودیت در مرحله‏ای عالی و رفیع قرار داشت و از لحاظ دانش و علم نیز سرآمد بود.

سراج اضافه کرد: وقتی حضرت موسی بن جعفر(ع) در ماجرایی مشاهده کرد که دختر ارجمندش چگونه با دقت فراوان مسائل مهم علمی مردم را پاسخ داد، فرمود که «فداها ابوها» (پدرش فدایش باد) و این تعبیر ما را به یاد فرمایش مشابهی می‏اندازد که رسول خدا(ص) در خصوص حضرت زهرا(س) به کار برده است و نشان از عظمت وجودی این بانوان بزرگوار دارد.

وی در ادامه به ویژگی «عصمت و معصومیت» حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: این لقبی است که حضرت رضا(ع) به آن بانوی بزرگوار داد و از آنجا که امام معصوم هرگز در وصف کسی مبالغه نمی‏کند و بر اساس حقایق سخن می‏گوید، به خوبی به مقام عصمت آن حضرت پی می‏بریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عفاف، حجاب و شرم و حیا را از ویژگی‏های دیگر آن بانوی با فضیلت ذکر کرد و اظهار داشت: دختران، مردان و زنان مسلمان نباید در دین‏داری خود به برخورد گزینشی و سلیقه‏ای روی آورند؛ بلکه باید الگوی بزرگ اسلامی را ملاک و معیار قرار داده و بر اساس رفتار آن الگوهای بزرگ گام بردارند.

سراج ولایت‏مداری و عشق به امامت که رمز پیروزی مسلمانان است را از ویژگی‏های آن حضرت دانست و با اشاره به مقام شفاعت آن بزرگوار در قیامت، مطالب خود را به پایان برد.

در خاتمه این مراسم، ضمن تبریک این روز، برندگان مسابقه کتاب‏خوانی «یاس نبوی» را اعلام و با حضور جمعی از مسئولان هدایای ارزنده‏ای به برندگان اهدا کرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول