اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا:

حضرت معصومه(س) امین امام زمان خود بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا گفت: مهم‌ترین شایستگی حضرت معصومه(س) این است که در سایه‌سار اطاعت از خدا و رسول(ص) به مقامی رسید که مورد تائید و امین امام خود واقع شد.

حضرت معصومه(س) امین امام زمان خود بود

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) اظهار داشت: امروز هر خیر و برکتی در کشورمان وجود دارد، به برکت وجود این خواهر و برادر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) ادامه داد: آن حضرت در پاکی، صداقت و صدق نیت به گونه‌ای عمل کرده بود که امام زمانش وی را مورد تائید قرار داده و لقب معصومه را برای وی برگزیده بود.

رئیس گروه مطالعات زنان مدرسه عالی بنت الهدی خاطر نشان کرد: دادن لقب معصومه به این بانوی بزرگوار به این معنی است که ایشان شخصیتی بسیار نزدیک‌تر از دیگران به معصومین دارد.

وی با اشاره به زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) گفت: در این زیارت‌نامه وی به عنوان حجت و امین امام معصوم نام برده شده است.

ظهیری عنوان داشت: مهم‌ترین شایستگی که برای حضرت معصومه(س) می‌توان ذکر کرد همین است که در سایه‌سار اطاعت از خدا و رسول(ص) به مقامی رسید که مورد تائید و امین امام خود واقع شد.

وی افزود: حضرت معصومه(س) یک فرد آگاه به زمان خود بود و ولایت‌مداری و اطاعت از امام معصوم وی را به جایی رساند که امام رضا(ع) وی را مورد اعتماد خود قرار داده بود و نامه‌های سری خود را برای ایشان می‌فرستاد.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا ادامه داد: در واقع می‌توان گفت حضرت معصومه(س) یک فرد ولایت‌مدار و ماموریت‌پذیر بود.

وی عاقله بودن، محدثه بودن و عالم بودن را از دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س) دانست و بیان کرد: کریمه بودن نیز از ویژگی‌های حضرت معصومه(س) است که در میان مردم بسیار معروف شده است.

ظهیری با اشاره به سختی‌هایی که حضرت معصومه(س) در زندگی خود تحمل کرده خاطر نشان کرد: پاداشی که این بانوی بزرگوار برای تحمل این سختی‌ها از خداوند گرفت، بهانه نزول برکت بودن برای مردم است.

وی گفت: در واقع پاداش حضرت معصومه(س) این بود که وجودش پس از مرگ نیز موجب خیر و برکت شد و تاسیس حوزه علمیه در شهری اتفاق افتاد که مدفن این بانوی بزرگوار بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول