اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

شخصیت حضرت معصومه(س) به جهان شناسانده شود

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شناساندن شخصیت حضرت معصومه(س) به جهان موجب معرفی جایگاه زن در اسلام خواهد شد.

شخصیت حضرت معصومه(س) به جهان شناسانده شود

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: خصوصیات بارزی در وجود این بانوی بزرگوار است که وی را از دیگر امام‌زادگان متمایز کرده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خصوصیت حضرت معصومه(س) کرامت وی است که لطف و عنایت و کرم ایشان به زائران برای عموم مردم به اثبات رسیده است.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: این کرامت در زمان حیات مادی این بانوی بزرگوار نیز در جریان بود و امروز هم برکاتی که در شهر قم دیده می‌شود به خاطر این امام‌زاده شریف است.

وی گفت: کسانی که توفیق زیارت همراه با معرفت حضرت معصومه(س) را داشته باشند، قطعاً از کرامت این بانوی بزرگوار بهره می‌برند.

عظیمی ابراز داشت: نکته دیگر که از خصوصیات بارز حضرت معصومه(س) است، علم ایشان است که می‌تواند دلیل محکمی برای شرافت این بانوی بزرگوار محسوب شود.

وی اضافه کرد: اینکه امام کاظم در مورد این بانوی بزرگوار می‌فرمایند علم فاطمه از من است، نشان‌دهنده مقام حضرت معصومه(س) در معادلات معنوی ائمه(ع) است.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: حضرت معصومه(س) در تمام مسائل مورد نیاز مردم در آن زمان، به علومی مانند فقه، اصول و تفسیر تسلط داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از زندگی این بانوی بزرگوار الگو بگیریم، همین عالم بودن ایشان با وجود شرایط دشوار آن زمان و محدودیت‌های موجود برای یک بانوی جوان، می‌تواند بهترین الگو برای زنان و مردان ما باشد.

عظیمی گفت: باید شخصیت حضرت معصومه(س) و جایگاه علمی ایشان را برای دنیا تبیین کرد تا مردم جهان به جایگاه حقیقی زن در آیین اسلام پی ببرند.

وی بندگی و تقوای حضرت معصومه را از دیگر ویژگی‌های بارز وی دانست و خاطر نشان کرد: مدت کوتاهی که این بانوی بزرگوار در قم بود، مردم قم شاهد عبادت و بندگی خالصانه او بودند.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه(س) که امروز باید برای زنان و دختران ما به عنوان الگو تبیین شود، حجب و حیای ایشان است.

وی ابراز داشت: عفت این بانوی بزرگوار مطلبی است که ریشه در علم و تقوای وی داشته و از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی است که می‌توان برای او ذکر کرد.

عظیمی اضافه کرد: در نهایت مجموع تمام این خصوصیات برجسته و ویژگی‌های ممتاز اگر در کنار هم قرار داده شوند، به شخصیتی می‌رسیم که امروز مانند نگینی بر تارک قم و ایران درخشیده و منشأ برکات فراوان شده است.

وی با اشاره به روایاتی که در عظمت حضرت معصومه(س) نقل شده است عنوان داشت: در روایات، زیارت این بانوی بزرگوار با وارد شدن به بهشت برابر دانسته شده که این نشان‌دهنده اوج عظمت وی است.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در واقع آنقدر این بانوی بزرگوار نزد خدا مقام دارد که زائر وی اهل بهشت شمرده شده است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) نیز در روایتی اشاره کرده که هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، گویا مرا زیارت کرده است.

وی تقوا، خلوص نیت و ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) را از دلایلی دانست که موجب بالا رفتن رتبه معنوی ایشان شده است.

عظیمی خاطر نشان کرد: از میان تمام ویژگی‌ها، ولایت‌مداری یکی از‌ بارزترین خصوصیات حضرت معصومه(س) است که می‌تواند به عنوان الگو مطرح شود.

وی افزود: در واقع حضرت معصومه(س) به خاطر اطاعت از امر امام زمان خود، مدینه را به قصد مرو ترک کرد.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ائمه(ع) و سلاله پاک آنها بهترین الگو برای جوانان هستند، بیان کرد: اگر جوانان ما به دنبال خوشبختی در دنیا و آخرت هستند، باید این بزرگواران را همواره الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول