اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

حضرت معصومه(س) آینه تمام‌نمای اسلام جامع است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: حضرت معصومه(س) در همه عرصه‌ها آینه تمام‌نمایی از اسلام جامع و کامل است.

حضرت معصومه(س) آینه تمام‌نمای اسلام جامع است

حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) نامگذاری شده و دلیل آن وجود بارگاه حضرت معصومه(س) در قم است.

وی با اشاره به سن کم حضرت معصومه(س) گفت: با وجود حرم شریف حضرت معصومه(س) و تشکیل حوزه علمیه شیعی در قم، بزرگان و علما در این شهر تربیت می‌شوند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تربیت شده حوزه علمیه بود و در اثر نهضت و انقلاب او اکنون تمام دنیا به اسلام گرایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر الگوگیری از حضرت معصومه(س) گفت: این بانوی بزرگوار می‌تواند به عنوان الگو و نمونه برجسته و شاخص برای زن مسلمان معرفی شود.

نادری ولایت‌مداری را از دیگر ویژگی‌های شاخص حضرت معصومه(س) ذکر کرد و افزود: این بانوی بزرگوار در طول عمر خود در کنار امام رضا(ع) انجام وظیفه کرده و نه قدمی از اهل بیت(ع) جلوتر و نه عقب‌تر بود و همواره پشت سر ولی زمان گام برمی‌داشت.

وی یادآور شد: ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) بزرگ‌ترین درسی است که زنان جامعه کنونی باید بیاموزند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در همه عرصه‌ها آینه تمام‌نمایی از اسلام جامع و کامل است گفت: این بانوی بزرگوار به همه ابعاد فردی و اجتماعی اسلام توجه داشت و تنها به یک بعد اکتفا نکرد.

وی عنوان داشت: دشمنان اهل بیت(ع) در آن دوران با شناسایی اهداف سفر حضرت معصومه(س) توطئه کرده و حضرت را در بین راه به مصیبت‌هایی گرفتار کردند.

نادری مسئله عفاف و حجاب را یکی از نکات اساسی در الگوگیری بانوان از حضرت معصومه(س) ذکر کرد و افزود: اکنون دشمنان کاهش فرهنگ عفاف و حجاب در بین بانوان و خواهران جامعه اسلامی را مهم‌ترین راهبرد برای تهاجم فرهنگی علیه ملت می‌دانند.

وی تاکید کرد: زنان جامعه کنونی باید به هوش باشند و با عفاف و حجاب خود در برابر تهاجمات ایستادگی کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول