اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت

نمایش رشادت‌های شهیدان در نمایشگاه یاد یاران جنوب تهران

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رشادت‌های شهدا در نمایشگاهی با عنوان یاد یاران در فرهنگسرای خاوران به نمایش گذاشته شد.

نمایش رشادت‌های شهیدان در نمایشگاه یاد یاران جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رشادت‌های شهدا از سوی شهرداری منطقه 15 و ناحیه مقاومت مالک اشتر و با مشارکت فرهنگسرای خاوران در نمایشگاهی با عنوان یاد یاران در فرهنگسرای خاوران به نمایش گذاشته شد.

شهردار منطقه 15 در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگانی که تمام هستی خویش را تقدیم انقلاب اسلامی کردند تا هستی امت اسلامی و تمامیت ارضی میهن اسلامی را حفظ کنند، گفت: ‌برپایی این نمایشگاه و زنده نگه داشتن خاطرات رشادت‌های دفاع مقدس،‌ ضمن اطلاع‌رسانی به نسل‌های جوان، ‌نمایانگر ایثار و فداکاری پدران، ‌مادران و فرزندان شهید این مرز و بوم است.

سید احمد صفوی اظهار داشت: ‌هفته دفاع مقدس یادآور حماسه بی‌بدلیل ملت مسلمان و رشید و یادآور ایثار، ‌فداکاری، ‌وحدت، ولایت‌مداری، ‌ایمان و رشادت است.

شهردار منطقه 15 یادآور شد: ‌آنچه در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشت ایمان، ‌فداکاری و تبعیت از رهبری و تلاش برای استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی با حضور امام راحل (ره) بود که نتیجه آن پیروزی ملت، ‌شکست دشمن و تنبیه متجاوز شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ بازدارنده در مقابل هر متجاوزی است و دشمنان می‌دانند که در درگیری با نظام اسلامی سرنوشت روشنی نخواهند داشت، به همین خاطر برگزاری این مراسم‌ جایگاه و اهمیت خاصی دارد و امیدواریم این نمایشگاه بتواند انتقال‌دهنده و یادآور گوشه‌ای از آن همه اخلاص، ‌تقوا، ‌شرف و جانبازی بهترین پدران و مادران و فرزندان غیور این سرزمین باشد.

این گزارش حاکی است، مراسم یاد شده با حضور زرگر معاون اجتماعی و فرهنگی سپاه محمد رسول الله (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحی نماینده ولی فقیه در سپاه مالک اشتر، حمیدزاده معاون حقوقی کل نیروهای مسلح، کریمی فرمانده سپاه مالک اشتر، سید احمد صفوی شهردار منطقه 15، علیرضا مژگانی رئیس فرهنگسرای خاوران، ‌فرماندهان پایگاه مالک اشتر، ‌ائمه جماعات، ‌معاونان و مدیران منطقه 15 و دبیران شورایاری محلات برگزار شد.

شایان ذکر است، ‌در این نمایشگاه 22 غرفه برای بازدید عموم شهروندان شامل مقاومت و پایداری، زن در آیینه دفاع مقدس، ارزش دفاع و دفاع ارزشی، ‌شهدای گمنام، ‌زن و الگوی انتظار، ‌جنگ سخت و سختی جنگ، ‌فرماندهی جنگ، ‌زن و پشتیبانی از جبهه، نقش تربیتی مادران در دفاع مقدس و ... برپا شده است. 

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول