اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی مقاومت بسیج بجنورد:

کلاس‌های مدارس بجنورد به نام شهیدان دانش‌آموز مزین می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی مقاومت بسیج بجنورد گفت: کلاس‌های درس مدارس این شهرستان به نام شهیدان دانش‌آموز دوران دفاع مقدس مزین می‌شود.

کلاس‌های مدارس بجنورد به نام شهیدان دانش‌آموز مزین می‌شود

محمدرضا شجاع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به وجود 91 شهید دانش‌آموز در این شهرستان اظهار کرد: این اقدام در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان هم‌زمان با سال تحصیلی جدید و با مشارکت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی همچنین از حضور راویان هشت سال دفاع مقدس در مدارس این شهر هم‌زمان با سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس خبر داد.

شجاع تصریح کرد: مصادف شدن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و برنامه حضور راویان برای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس که رویکرد ترویج فرهنگ ایثاربوده و سبب عجین شدن دانش‌آموزان با یاد شهدا می‌شود.

وی عضو گیری برای بسیج در سطوح مختلف را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بجنورد عنوان کرد و گفت:‌ سنگر سازی در مقابل ادارات و مدارس نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج بجنورد با تاکید بر اینکه 85 عملیات در طول دفاع مقدس انجام شده است، گفت: در تمامی این عملیات سپاه اسلام در مقابل دشمنان خوش درخشیده و موجب عزتمندی کشورمان شدند.

وی همچنین به تشریح بازسازی عملیات والفجرسه در بجنورد هم زمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عملیات والفجر سه  طبق سنوات گذشته در منطقه عمومی علی‌آباد بجنورد بازسازی می‌شود.

شجاع، هدف از اجرای این عملیات را حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین فضای معنوی ایثار و از خودگذشتگی و پر از حماسه این دوران به نسل امروز و آشنایی بیشتر نسل جوان با تاریخ پر افتخار دفاع مقدس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بازسازی عملیات از سوم مهرماه سال جاری هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود، افزود: این رزمایش به مدت چهار روز در استان برای عموم شهروندان اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج بجنورد اجرای این عملیات را طی مدت اجرای این برنامه همه روزه از ساعت 16 عصر ذکر کرد و گفت: نسخه آزمایشی آن، دوم مهرماه سال جاری با حضور مسئولان و مقامات عالی استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بازسازی عملیات مسلم بن عقیل در بجنورد در سال گذشته، اظهار کرد: طی مدت شش روز بازسازی این عملیات، روزانه بین هفت تا هشت هزار نفر از مردم استان از آن دیدن کردند.

شجاع یادآور شد: خوشبختانه بیشترین قشر بازدیدکننده از این برنامه فرهنگی اثرگذار در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس، جوانان و نوجوانان بودند که با اشتیاق فراوان در بازسازی این عملیات شرکت کردند.

به گزارش فارس، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی در بازسازی عملیات مسلم بن عقیل، رتبه اول را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول