اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

تمامیت ارضی و آرامش امروز حاصل خون پاک شهیدان است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت، آرامش و تمامیت ارضی امروز جمهوری اسلامی حاصل هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و خون پاک شهیدان است.

تمامیت ارضی و آرامش امروز حاصل خون پاک شهیدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سردار عبدالله عراقی ظهر امروز در یادواره شهدای الموت شرقی استان قزوین اظهار کرد: زندگی اجتماعی در پی دغدغه امنیت برای مردم ایجاد شده است و یکی از دلایل اصلی زندگی اجتماعی و جمعی مسئله مهم امنیت است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: در هر کشوری که مردم دور هم جمع شده و یک اجتماع را تشکیل می‌دهند بخشی از اختیارات خود را به دولت و نهادهای دولتی واگذار می‌کنند و در مقابل از دولت نیز امنیت و رفاه می‌خواهند.

عراقی یادآور شد: کارشناسان و اساتید علوم اجتماعی فلسفه وجود دولت را دو مؤلفه مهم رفاه و امنیت می‌دانند.

وی تصریح کرد: قوانینی که دولت همه را موظف به اجرای آن کرده در مقابل به مردم امنیت می‌دهد که پیش از انقلاب این امنیت فراهم نبود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک از مولفه‌های مهم دولت را سرزمین عنوان و بیان کرد: ملت و اقتدار ملی دو مؤلفه مهم دیگر برای یک دولت است بطوریکه هر دولتی که نتواند از سرزمین، ملت و اقتدار ملی خود دفاع کند آن جامعه امنیت نخواهد داشت و با خدشه‌دار شدن امنیت ملی دیگر دولت نام ندارد.

عراقی خاطرنشان کرد: دولت‌ها وظیفه دارند تا با به‌کارگیری ابزار لازم امنیت ملی را محقق کنند که در ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان نظام به وسیله راه‌انداختن قائله‌های مختلف در کردستان، بلوچستان، ترکمنستان و میان مردم عرب زبان خوزستان قصد داشتند تا تمامیت ارضی کشور را مورد تعرض قرار دهند ولی با دستورات امام خمینی(ره) این نقشه دشمن در آن زمان برآب شد.

وی عنوان کرد: حمله عراق به سرکردگی صدام حسین مزدور آنها نیز از جمله برنامه‌های بعد برای مورد تعرض قرار دادن تمامیت ارضی کشور بود به طوریکه در روزهای ابتدایی دشمنان به 7 کیلومتری اهواز رسیده و سوسنگرد و خرمشهر را نیز تسخیر کردند و با اسیر کردن مردم تمامیت ارضی و امنیت ملی را بر هم زدند که خون پاک شهیدان امنیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را مجددا احیا کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اضافه کرد: در دورانی که انقلاب مشغول بازسازی‌های بازمانده از ویرانی‌های دوران طاغوت بود تحریم و فشار و همچنین تهاجم همه جانبه دشمن بر ضد جمهوری اسلامی آغاز شد ولی امام خمینی (ره) که معجزه قرن بودند در آن دوران به عنوان یک محور اصلی و ستون همه مسئولان را در شرایط حساس هدایت و راهنمایی کردند.

عراقی ابراز کرد: به واسطه تحریم‌ها ارتش در آن دوران ابزاری برای دفاع نداشت، سپاه بی‌تجربه بود و بسیج نیز هنوز شکل نگرفته بود ولی به پاس خون شهدا، امام خمینی (ره) و حضور همه جانبه مردم یک وجب از خاک مقدس کشورمان نیز کم نشد.

عراقی تأکید کرد: خلاء‌های موجود در ابتدای دفاع مقدس را بسیج و نیروهای مردمی پرکردند و این نیروهای با ایمان و بسیجیان جان بر کف با ایمان خود سبب شدند تا پیش‌بینی‌های غرب همه شکست بخورد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس  همه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده بودند ولی ملت 8 سال در برابر مستکبران مقاومت کردند.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه رفیع شهدا عنوان کرد: خداوند در قرآن تأکید می‌کند که شهدا زنده‌اند و نزد وی روزی می‌خورند که همین حضور شهدا در جامه امروز نیز ملموس بوده و برکات زیادی را نصیب ما کرده است.

عراقی با بیان این مطلب که باید سیره و روش شهدا را الگوی راه خویش قرار دهیم عنوان کرد: امنیت ملی، تمامیت ارضی و آسایش خود را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: شهدا با اقتدا به اباعبدالله الحسین جنگیدند و همانند وی در همان مسیر نیز به شهادت رسیدند که این شیوه باید راه و مسیر ما را برای زندگی امروز تعیین کند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول