اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

168 هزار دانش آموز خراسان‌شمالی روانه کلاس درس می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد: قریب به 168 هزار دانش آموز این استان در سال تحصیلی جدید روانه کلاس‌های درس می‌شوند.

168 هزار دانش آموز خراسان‌شمالی روانه کلاس درس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شمار دانش‌آموزان امسال در خراسان‌شمالی نسبت به سال قبل با دو هزار و 800 نفر کاهش نسبت به سال قبل همراه است.

وی با بیان اینکه از مجموع دانش‌آموزان خراسان‌شمالی 16 هزار و 118 نفر را دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شامل می‌شود، افزود: بر همین اساس 99 درصد از پیش‌بینی اداره کل آموزش و پرورش در مورد کلاس اولی‌های سال جدید محقق شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در عین حال از افزایش 701 نفری تعداد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خراسان‌شمالی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل خبر داد.

به گفته وحیدی، بجنورد با افزایش 345 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی بیشترین و بام و صفی‌آباد با هفت نفر کم‌ترین افزایش جمعیت دانش‌آموزی این پایه تحصیلی را داشته‌اند.

خراسان‌شمالی هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد پوشش‌های تحصیلی آموزش و پرورش برای افراد لازم‌التعلیم گفت: خوشبختانه این استان هیچ دانش‌آموز لازم التعلیم بازمانده از تحصیل ندارد.

وی افزود: دانش‌آموزان لازم‌التعلیم از شش تا 10 سال را شامل شده که طبق قانون نباید از تحصیل محروم بمانند.

وحیدی با اشاره به تدابیر این اداره کل برای پوشش‌های تحصیلی در تمام مناطق خراسان‌شمالی اظهار کرد: برای این مهم حتی در روستاهای کوچک ولو با پنج دانش‌آموز کلاس تشکیل داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نبوده و این اداره کل تمام تمهیدات را در این زمینه فراهم کرده است.

وی همچنین بر مشارکت اولیای دانش‌آموزان برای پوشش تحصیلی افراد لازم‌التعلیم تصریح کرد: طبق قانون اولیای دانش‌آموزانی که در این زمینه قصور داشته باشند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

75 تخلف در ثبت‌نام دانش‌آموزان خراسان‌شمالی ثبت شد

وحیدی با اشاره به حضور بازرس وزارت آموزش و پرورش در استان برای نظارت بر نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس گفت: در این راستا 75 شکایت ثبت و ضبط شد.

وی عمده این شکایت‌ها را به خاطر دریافت وجه در قالب چک یا ارائه شماره حساب برای واریز پول از سوی اولیای دانش‌آموزان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به پایین‌بودن سرانه مدارس و مشارکت اولیا برای پیشبرد فعالیت‌های آموزشگاه‌ها تاکید کرد.

40 مدیر خراسان‌شمالی از جامعه فرهنگیان خراسان‌شمالی هستند

وحیدی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه تعداد از نیروهای آموزش و پرورش در سایر دستگاه‌ها به عنوان مأمور به خدمت مشغول به کار هستند، گفت: حدود 40 فرهنگی به عنوان مدیر یا سایر مناصب در خراسان‌شمالی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: البته این تعداد در مقابل وجود 14 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش استان رقمی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: این افراد بنا به درخواست دستگاه‌های استان خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول