اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 40 نزاجا:

صلح شرافتمندانه دستاورد هشت سال مقاومت

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 40 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صلح شرافتمندانه ارزشمندترین دستاورد جنگ تحمیلی بود که ملت ایران به آن دست یافت.

صلح شرافتمندانه دستاورد هشت سال مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر علیرضا صیامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل و همزمان با هفته دفاع مقدس در جمع نمازگزاران اظهار داشت:‌ جنگ عراق علیه ایران امری اجتناب‌ناپذیر بود چرا که باید برای خنثی کردن تمام یاوه‌گویی آمریکا و رژیم‌های دست نشانده منطقه این جنگ رخ می‌داد.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم و تقسیم دنیا به دو ابرقدرت شرق و غرب آمریکا بعد از ناکامی از جنگ جهانی دوم سعی کرد با تسلط بر ایران به عنوان ژاندارم منطقه تسلطش را بر خلیج فارس و تنگه هرمز بیشتر کند از همین رو با استثمار ایران و شاه وابسته آن کاری کرد تا کشور ما از هر لحاظ وابسته به آمریکا بوده و قدرت نظامی و حتی مقابله با کشورهای کوچک را نیز نداشته باشد.

صیامی خاطر نشان کرد: بلوک شرق نیز با رخنه به برخی کشورهای عربی منطقه سعی می‌کرد زهر چشمی از آمریکا بگیرد به همین خاطر در عراق و حتی سوریه و برخی کشورهای همسایه ایران تحرکاتی را انجام می‌داد.

این مسئول پیروزی انقلاب اسلامی و سرآغاز حکومت الله در این کشور را نقطه اضمحلال و سراشیبی استکبار توصیف کرد و ادامه داد: ضعف مدیریت دولت موقت به ویژه مهندس بازرگان سبب شد تا ما در همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب نتوانیم به معنای واقعی از حق و حقوقمان دفاع کنیم و با تحریک استکبار آشوب‌ها در مناطق مختلف ایران آغاز شد.

وی از دولت موقت به ریاست بازرگان به عنوان دولت ضعیف و گاه وابسته به جریانات آمریکایی یاد کرد و بیان داشت: این ضعف به حدی آشکار بود که بعد از تسخیر لانه جاسوسی دولت موقت استعفا داد و امام راحل نیز از این حرکت و اقدامات چند جانبه دولت موقت عصبانی شده و ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در این کشور خواستار شدند.

به گزارش فارس، فرمانده تیپ 40 نزاجا گفت: بعد از دولت موقت و روی کار آمدن بنی‌صدر دست‌ نشانده استکبار در این سرزمین آمریکا به برخی تحرکات دست زده و او نیز با مخالفت جدی با جنگ رودررو با چراغ سبز آمریکا سعی می‌کرد نیروهای داخلی را وادار به تسلیم کند.

این فرمانده دوران جنگ یادآور شد: در کنار این نابسامانی‌ها تحریم‌های اقتصادی و برخی حرکت‌های خنثی شده داخلی سبب شد تا در روزهای اول جنگ رزمندگان ما نتوانند به اهدافشان دست یابند و صدام در یک حرکت خبیث با پاره کردن معاهدات الجزایر جنگ را علیه ما آغاز کرد.

صیامی افزود: صدام در طراحی جنگ دقیق عمل کرده بود و تنها اشتباه او نشناختن روحیه ملت و جوانان این مرز و بوم بود که احساس می‌کرد با همراهی مردم می‌تواند در سه روز خرمشهر و یک هفته تهران را اشغال کند.

وی به قوای نظامی صدام و تجهیزات فوق‌العاده پیشرفته این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: صدام با 12 لشکر زرهی و تیپ متعدد و توپخانه‌های قوی به ایران حمله کرد اما از لحاظ نیروی هوایی ضعف آشکاری داشت.

صیامی گفت: یکی از اهداف صدام در این جنگ دستیابی به اروند کنار برای دسترسی به دریای آزاد بود و به همین دلیل قطعنامه الجزایر را که برای خودش حقارت‌آمیز توصیف می‌کرد، پاره کرد و وقیحانه به ایران حمله‌ور شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: رزمندگان ما با انجام عملیات‌های غرورآفرین به ویژه والفجر هشت دشمن را زمین‌گیر کردند و صدام بعد از این حمله در نهایت ذلت قطعنامه 598 را قبول کرد و به دنبال محرز شدن متجاوز کار بودن صدام ایران نیز در بهترین شرایط این صلح را پذیرفت تا به دنیا ثابت کند نتیجه تجاوز چیزی جز ذلت و خواری نیست.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول