اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت می‌گرد

رونمایی از کتاب‌های مصباح1، مصباح2 و چهره‌های ماندگار

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از رونمایی کتاب‌های مصباح1، مصباح2 و چهره‌های ماندگار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

رونمایی از کتاب‌های مصباح1، مصباح2 و چهره‌های ماندگار

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به حضور انتشارات موسسه امام خمینی(ره) در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امسال همانند سال‌های گذشته با بیش از 140 عنوان کتاب چاپ اول که در سال 90 به چاپ رسیده به همراه کتاب‌های ارزشمند سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از سال 74 با چاپ کتاب راهیان کوی دوست اثر آیت‌الله مصباح فعالیتش را آغاز کرد.

مدیر تدوین و نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: این انتشارات تاکنون توانسته بیش از 650 عنوان کتاب را منتشر کند.

وی عنوان داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با توجه به اهداف و وظایف خاص خود را برای گسترش اسلام و تشیع، فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت(ع) و خنثی‌سازی هجمه‌ها در برابر اسلام و دفاع در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام انجام می‌دهد.

روحانی یادآور شد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امسال علاوه بر کتاب‌های تخصصی، کتاب‌هایی در زمینه علوم انسانی، کودک و نوجوان را عرضه می‌کند.

وی از رونمایی کتاب‌های مصباح1، مصباح2 و چهره‌های ماندگار در حوزه کتاب کودک در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: مجموعه مصباح شامل مطالب استخراج شده از کتاب‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی بوده که به صورت داستان ویژه کودکان آماده شده است.

مدیر تدوین و نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از مطالب استخراج شده از کتاب عروج تا بی‌نهایت مجموعه 10 جلدی مصباح دو، تهیه و عرضه شده است.

وی ادامه داد: مجموعه چهره‌های ماندگار به 72 تن از شهدای جنگ تحمیلی پرداخته که از سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند.

روحانی با بیان اینکه 300 عنوان اثر به صورت مستقل در نمایشگاه کتاب سال جاری عرضه می‌‌شود، گفت: آثار افراد دیگر به جز آثار علامه مصباح‌یزدی هم در این مجموعه است که از جمله آنها می‌توان به کتاب‌های علوم تربیتی، آرامش طوفانی، اشتغال یا خانه‌داری، بازی را جدی بگیریم، تنبیه آری یا نه، نظم‌آموزی به کودکان و تفاوت‌ها و نیازهای عاطفی زنان و مردان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی مانند نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه، اخلاق در قرآن بزرگ‌ترین فریضه، بهترین‌ها و بدترین‌ها از نگاه نهج‌البلاغه، پندهای الهی، رستگاران، تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا هر ساله با تقاضا و استقبال فراوانی رو به رو شده است.

مدیر تدوین و نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نقاط مثبت نمایشگاه کتاب عنوان داشت: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و نقطه قوتی برای برطرف کردن عطش مخاطبان کتاب است و به همین دلیل باید به این ضعف‌هایی که در نمایشگاه سال گذشته بوده بیشتر پرداخته شود.

وی یادآور شد: اختصاص فضای مناسب برای استراحت بازدیدکنندگان و تعطیلی نمایشگاه در وقت نماز از دیگر نکاتی بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول