اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد

بازبینی نمایش‏های جشنواره تئاتر سمنان تا پایان شهریور

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بازبینی تمامی نمایش‏های جشنواره تئاتر استان سمنان در شهرستان‏های این استان تا پایان شهریور ماه انجام می‏شود.

بازبینی نمایش‏های جشنواره تئاتر سمنان تا پایان شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن عرب‏امیری ظهر امروز در این باره در گفت‏وگو با خبرنگاران بیان کرد: بیست و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان دوازدهم تا چهاردهم مهرماه سال‌جاری در فرهنگ‏سرای مهر شاهرود برگزار می‏شود.

وی افزود: بازبینی تمامی نمایش‏های جشنواره تئاتر استان سمنان در شهرستان‏ها تا پایان شهریور ماه انجام می‏شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: در این برنامه، تاکنون نمایش‏های شرکت‌کننده شهرستان گرمسار در جشنواره تئاتر استان سمنان بازبینی شده است.

عرب‏امیری افزود: بر اساس برنامه بازبینی، نمایش‏های شرکت‌کننده از شهرستان‏های سمنان، مهدیشهر، شاهرود و میامی تا سی‏ام شهریور انجام می‏شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر اصیل نمایش و خلق آثار فاخر، ارزشمند و برجسته نمایشی و ترویج اجرای عمومی در سطح استان سمنان و معرفی آثار برتر هنرمندان برای حضور در مجامع و رویدادهای معتبر تئاتری کشور، به ویژه جشنواره تئاتر منطقه‏ای و جشنواره بین‏المللی فجر برگزار می‏شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان داشت: بخش اصلی بیست و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان شامل اجرای صحنه‏ای است.

به گفته وی، عماد عبادی از شهرستان شاهرود، خسرو به‏آئین از شهرستان سمنان و محمدحسن زارع از شهرستان گرمسار در ترکیب شورای بازبینی بیست و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان حضور دارند.

عرب‏امیری اظهار داشت: برای نخستین بار، بخش ویژه با عنوان آیینی سنتی شامل پرده‏خوانی و نقالی در جشنواره تئاتر این استان پیش‏بینی شده است.

وی افزود: شناسایی، معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر نمایش‏های آئینی سنتی استان و توجه هنرمندان به آداب و آئین‏های نمایشی در فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله اهداف بخش ویژه جشنواره است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پایان گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ سنتی ایرانی، گسترش فعالیت‏های هنری به خصوص آئین‏های نمایشی، مذهبی، نقالی و پرده‏خوانی از اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول