اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارم تا هفتم مهرماه امسال

کردستان میزبان جشنواره تئاتر ماه است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان از برگزاری نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از چهارم تا هفتم مهرماه امسال به میزبانی کردستان خبر داد.

کردستان میزبان جشنواره تئاتر ماه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی ظهر امروز در جمع رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های جدید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در پنج منطقه برگزار می‌شود.

به گفته وی، با این شیوه جدید استان‌های شیراز، اصفهان، البرز، خراسان‌رضوی و کردستان به ترتیب به عنوان میزبان مناطق پنج‌گانه معرفی شده‌اند که از 15 شهریور ماه بر اساس گروه‌بندی صورت گرفته در منطقه یک آغاز و در تاریخ هفتم مهرماه امسال در منطقه 5 به پایان می‌رسد.

وی گفت: این جشنواره در سه محور بزرگسال، خیابانی و بخش کودک و نوجوان برگزار می‌شود و خاطرنشان کرد: کارشناسان و داوران پس از بازبینی آثار، از هر منطقه حداکثر سه نمایش بزرگسال، سه نمایش خیابانی و یک نمایش کودک و نوجوان را به جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی می‌کنند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان با اعلام آمادگی کامل استان کردستان برای میزبانی منطقه 5 این جشنواره، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم و گسترده‌ای برای برگزاری شایسته جشنواره در این منطقه صورت گرفته و امیدواریم با همدلی، فضایی در خور شأن هنرمندان و جشنواره را مهیا کنیم.

به گفته وی، در مدت زمان اجرای این جشنواره در مجموع هفت نمایش صحنه‌ای و هفت نمایش خیابانی در سالن فروردین مجتمع فجر سنندج، پلاتوی نمایش و حیاط این مجتمع توسط هنرمندان استان‌های قزوین، همدان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با دو نمایش در بخش خیابانی، استان همدان با دو نمایش در بخش صحنه‌ای، استان لرستان با دو نمایشی خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای، استان کرمانشاه با یک نمایش خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای و استان کردستان با دو نمایش خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای در این جشنواره حضور دارند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره و تاثیرات آن در ارتقای سطح توانمندی هنرمندان استان اشاره کرد و افزود: تغییر نگاه هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها به سوی تئاتر حرفه‌ای و کشف و پرورش استعدادهای موجود در استان در حوزه تئاتر از تاثیرات برگزاری این جشنواره است.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: با سپری شدن هشت دوره جشنواره ماه، فعالیت هنرمندان تئاتر به ویژه در شهرستان‌ها در این زمینه با رشد غیرقابل مقایسه‌ای نسبت به گذشته روبروست.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله سراسری این جشنواره نیز با حضور برگزیدگان این پنج منطقه در دهه آخر مهرماه امسال در تهران برگزار و با معرفی برگزیدگان نهایی به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول