اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 6

اجرای نمایش محلی همدان در جشنواره تئاتر کودک

خبرگزاری فارس: محسن پورقاسمی، کارگردان تئاتر، در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نمایش محلی همدان را با عنوان گلاب و با لهجه بومی همدان، در بخش مسابقه ایران به روی صحنه می‌برد.

اجرای نمایش محلی همدان در جشنواره تئاتر کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، محسن پورقاسمی با بیان اینکه نمایش «گلاب» ویژه گروه سنی نوجوانان است، افزود: این تئاتر، نمایش محلی همدان است که با لهجه بومی به ماجراهای پسربچه‌ای از زمان قاجاریه می‌پردازد.

وی ادامه داد: این نمایش قصه پسری است که به علت بلندی قد مورد تمسخر اطرافیان قرار می‌گیرد که در همین راستا اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد.

کارگردان نمایش «گلاب» با بیان اینکه این نمایش آموزه‌های دینی را به مخاطبان القا می‌کند، بیان داشت: در این نمایش پسربچه با توکل و توسل به ائمه اطهار از ناملایمات روزگار رهایی می‌یابد که این موضوع می‌تواند به نوجوانان پیام توکل به خدا و امیدواری را فرهنگ‌سازی کند.

پورقاسمی یادآور شد: نوجوانان با دریافت پیام این نمایش می‌آموزند که هیچ‌گاه ناامید نشوند و با امید و پشتکار به اهداف خود برسند.

وی از ایفای نقش 14 بازیگر در این نمایش خبر داد و افزود: امیدواریم این نمایش بتواند آثار مطلوبی بر نوجوانان گذاشته و اهدافی که ما در این نمایش دنبال می‌کنیم را تحقق بخشد.

کارگردان نمایش «گلاب» در پایان ابراز داشت: هنرمندان با همدلی و پشتکار به پیشبرد اهداف جامعه می‌اندیشند و ما امیدواریم که با تعامل بیشتر به این اهداف دست یابیم.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول