اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ2

برگزاری بزرگداشت بهرام شاه‌محمدلو در جشنواره تئاتر کودک

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از سال‌ها فعالیت هنری بهرام شاه‌محمدلو در زمینه تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان تقدیر می‌کند.

برگزاری بزرگداشت بهرام شاه‌محمدلو در جشنواره تئاتر کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، بهرام شاه‌محمدلو از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان است که از سال 47 با بازی در نمایش تلویزیونی «داش آکل» فعالیت هنری خود را آغاز کرد و اکنون پس از حدود چهار دهه فعالیت در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و آموزش، همزمان با برپایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

این هنرمند شناخته شده تئاتر کشور با کارگردانی 31 اثر نمایشی، بازی در 70 نمایش و برنامه تلویزیونی و سال‌ها تدریس در زمینه بازیگری و تولید تلویزیون یکی از پرکارترین و موثرترین هنرمندان تئاتر در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

از جمله آثار این کارگردان می‌توان به «ترب»، «خرس و کوزه عسل»، «آه اسفندیار مغموم»، «باران، باران»، «آهسته! محل عبور بچه‌ها» ، «بچه‌ها بیاین تماشا»، «آدینه»، «یک جفت کفش برای زهرا»، «خبرچین»، «تئاتر نوجوانی»، «رنگین کمان»، «تپلی»، «طنزهای نمایشی»، «فینگیل»، «در بارگاه شاه»، «نیمه پنهان ماه»، «زیرگنبد کبود»، «علاءالدین»، «خانه آبی» اشاره کرد.

نمایش «یک جفت کفش برای زهرا»، که در دهه 60 و در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، موجی تازه در تئاتر نوجوان ایجاد کرد که شکوفایی نمایش‌های نوجوان در این دهه را نیز در پی داشت.

بهرام شاه‌محمدلو پس از دوری چندساله از بازیگری تئاتر در سال 86 با بازی در نمایش «افرا» به کارگردانی بهرام بیضایی به تئاتر بازگشت و از آن به بعد در نمایش‌های «یکی مثل همه»(88)، «هملت شاهزاده کوچولوی دانمارک»(88)، «اسب، سیب، بهار»(90)، «به دنبال بخت»(90) و «دولیتر در دولیتر صلح»(90-91) به ایفای نقش پرداخته است.

بزرگداشت این هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهرماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول