اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرک‌های صنعتی همدان خبر داد

امکان‌سنجی خوشه‌های سیلیس ازندریان و سنگ همدان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: خوشه‌های سیلیس ازندریان و سنگ همدان امکان‌سنجی شده و تفاهمنامه‌ای نیز با عامل توسعه خوشه سنگ محلات در استان مرکزی برای توسعه این دو خوشه در همدان به امضا رسید.

امکان‌سنجی خوشه‌های سیلیس ازندریان و سنگ همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز جمعی از صنعتگران، مسئولان نظام مهندسی استان به همراه معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته در شهرستان محلات استان مرکزی بازدید کردند.

این تور صنعتی که به همت معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان برگزار شد برای صنعتگران استان همدان تأثیرگذار بود به طوری که در حاشیه این نمایشگاه تفاهمنامه‌ای نیز بین معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان و عامل توسعه خوشه سنگ محلات به امضا رسید که طبق این تفاهمنامه دو خوشه سیلیس ازندریان و سنگ همدان توسعه خواهند یافت.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در این بازدید گفت: انجمن‌های تولیدی، صادراتی و صنایع مرتبط باید در همدان فعال شوند و آمادگی داریم دو خوشه سیلیس ازندریان و سنگ همدان را نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی کنیم که در توسعه و پیشرفت استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بهرام هاشمی گفت: تورهای صنعتی بسیاری را در زمینه‌های مختلف برای صنعتگران به کشورها و استان‌های مختلف برگزار کرده‌ایم و آمادگی داریم تا این تورها که برای پیشرفت صنعت استان و صنعتگران تاثیر بسیاری دارد را ادامه دهیم.

وی گفت: 11 پروژه نوسازی واحدهای صنعتی که از سال گذشته انعقاد قرارداد شده بود با یارانه 40 درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی استان به اتمام رسید همچنین پروژه تحلیل زنجیره ارزش 10 صنعت در استان و پنج صنف تولیدی به بهره‌برداری رسید.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: مطالعات ایجاد پروژه قرارداد و امکان‌سنجی نمایشگاه تخصصی مبل و منبت ملایر نیز شروع شده است.

عامل توسعه خوشه سنگ محلات نیز گفت: برای توسعه خوشه‌های سنگ و سیلیس در استان همدان حمایت و مساعدت خواهیم کرد و امیدواریم همکاری‌های دوجانبه بین استان‌های همدان و مرکزی در زمینه خوشه سنگ قوت بیشتری بگیرد.

عباس سرافرازی افزود: خوشه سنگ محلات برنامه‌های عملیاتی بسیار مهمی همچون راه‌اندازی مدرسه سنگ، مرکز تحقیقات سنگ و بسیاری از برنامه‌های مهم دیگر را انجام داده است و از مسئولان استان مرکزی و کشور خواستاریم با توجه به اینکه تلاش‌های بسیاری را برای توسعه این خوشه انجام داده‌ایم حمایت‌ها و مساعدت‌های ویژه‌ای را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ حمایت مادی از این خوشه نمی‌شود، گفت: چنین شبکه موفقی را در کشور هیچ دستگاهی پشتیبانی نمی‌کند که اگر حمایت و مساعدت‌های لازم انجام شود قطعاً رشد چشمگیری را در کشور خواهیم داشت.

عامل توسعه خوشه سنگ محلات ادامه داد: نمایشگاه خوشه سنگ در سال چهارم به رتبه بین‌المللی و نشان تجاری معتبر دست پیدا کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ زمین 30 هکتاری برای احداث مجتمع کسب و کار کلنگ‌زنی شد که علاوه بر مرکز نمایشگاهی در این مجتمع مراکز مهم دیگری همانند مرکز تجارت بین‌الملل سنگ، دفاتر گمرک، انبارهای مواد اولیه و محصولات نهایی و صنایع وابسته، بانک و بیمه، بورس سنگ، دفاتر تجاری دائمی، سایت کانتینربر، پارک و موزه سنگ و مراکز رفاهی راه‌اندازی خواهد شد.

سرافرازی در پایان گفت: پنجمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ از 28 تا 31 شهریور در استان مرکزی، شهرستان محلات، شهر نیمه‌ور، در محل دائمی نمایشگاه سنگ در حال برگزاری است که استقبال بسیار خوبی نیز از این نمایشگاه شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول