اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شبکه تامین اقلام بنا "شتاب":

خوشه‎های صنعتی نیاز به خدمات مشابه دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شبکه تامین اقلام بنا "شتاب" گفت: در بخش مدیریت ملزومات یک صنعت خاص تقریبا خوشه‎های صنعتی مستقر در کشور به خدمات مشابه نیاز دارند.

خوشه‎های صنعتی نیاز به خدمات مشابه دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رامین ثناخوان صبح امروز در دومین روز سمینار تخصصی راهکارهای تامین مالی "لیزینگ" که با حضور مسئولان استان و جمعی از جهادگران عرصه اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: ارائه خدمات را برای دو خوشه صنعتی اجرا کردیم که با استقبال خوبی در این زمینه مواجه شدیم.
وی تصریح کرد: تامین مواد اولیه، ماشین‎آلات، تجهیزات و خط تولید با ایجاد سبد خرید ملزومات برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده و این امر سبب شده که به واسطه افزایش حجم عملیات بتوانیم قدرت چانه‎زنی را افزایش دهیم و خرید مناسب‎تری داشته باشیم.
مدیرعامل شبکه تامین اقلام بنا "شتاب" با بیان اینکه اقدامات مختلفی در بخش کاهش هزینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای بهینه سازی در یک صنعت خاص با دو رویکرد خرید بهتر و کاهش هزینه بنا داریم تا حاشیه سود مضاعف را برای واحدها ایجاد کنیم.
این مسئول یکی از شرایط بهینه سازی را در مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: بعد از هدفمندی یارانه‎ها و با افزایش قیمت حامل‎های انرژی عمده صنایع با مشکل مواجه شدند که مجموعه شتاب با ارائه یک پکیج کامل از سوی ستاد تحول و سازمان صنایع کوچک شهرک‎های صنعتی کشور که در حال ابلاغ به استان‎ها است می‎تواند 80 درصد نیاز بهینه سازی واحدها را جوابگو باشد.
ثناخوان عنوان کرد: واحدهای صنعتی می‎توانند از محل سیوینگ، اقساط خود را پرداخت کنند و بعد از مدتی هزینه‎ها بعد از مستهلک شدن به سود تبدیل می‎شود و می‎تواند به عنوان حاشیه سود مضاعف از آن استفاده کند.
مدیرعامل شبکه تامین اقلام بنا "شتاب" تصریح کرد: روش دیگری که با خوشه‎های صنعتی برگزار کردیم واحدهای منافع مشترک است که با سرمایه‎گذاری خیلی کوچک همه واحدها می‎توانند از آن منافعی را به دست آورند.
وی یادآور شد: با ایجاد یک واحد بسته‎بندی برای یکی از خوشه‎های صنعتی که صادرات محصول در گذشته به صورت فله‎ای صادر می‎شد اما در حال حاضر می‎توانند با مدرن‎ترین تکنولوژی روز دنیا محصولات شان را بسته‎بندی کنند و هزینه‎ای که برای این خدمات پرداخت می‎کنند چیزی در حدود پنج درصد هزینه واقعی است.
مدیرعامل شبکه تامین اقلام بنا "شتاب"اذعان داشت: از تجمیع و مشارکت واحدهای صنعتی در این بخش توانستیم خدماتی را ارائه دهیم که واحدها بتوانند با سرمایه‎گذاری پنج درصدی محصولات شان را به بهترین نحو حتی به سخت‎ترین استانداردهای دنیا صادر کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول